شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۴۱
کرونا - کد خبر : 12952
شنبه، ۱۰ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

قرص در حال توسعه درمان کرونا، خطر مرگ بر اثر این ویروس را 50 درصد کاهش می دهد

بر اساس نتایج آزمایشات بالینی موقت، داروی خوراکی تجربی شرکت داروسازی "Merck & Co" برای کووید-19، "مولنوپیراویر"، حدود 50 درصد احتمال بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می دهد.

قرص در حال توسعه درمان کرونا، خطر مرگ بر اثر این ویروس را 50 درصد کاهش می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این شرکت داروسازی قصد دارد در اسرع وقت از مجوز استفاده اضطراری ایالات متحده برای قرص استفاده کنند و درخواست هایی را به سازمان های نظارتی در سراسر جهان ارائه دهند. با توجه به نتایج مثبت تست کرونا در برخی بیماران مورد آزمایش، مرحله سوم آزمایش به توصیه متخصصان خارجی به سرعت متوقف می شود.

به نقل از العربیه، رابرت دیویس، مدیر اجرایی مرک، گفت: "دستیابی جدید باعث می شود، گفتگو در مورد نحوه مدیریت ویروس کرونا تغییر کند."

در صورت صدور مجوز، مولنوپیراویر، که برای ایجاد خطا در کد ژنتیکی ویروس طراحی شده است، اولین داروی ضد ویروسی خوراکی برای کرونا خواهد بود.

این خبر باعث شد سهام مرک در معاملات بازار نیویورک، تقریباً 8 درصد افزایش یابد.

رقبایی از جمله فایزر و داروساز سوئیسی اِیجی، در حال توسعه یک قرص ضد ویروس هستند؛ اما تا کنون، فقط ترکیب های آنتی بادی، که باید به صورت داخل وریدی استفاده شوند، برای درمان بیماران کویید-19، که نیاز به بستری شدن ندارند، مجوز گرفته اند.

یک تجزیه و تحلیل موقت برنامه ریزی شده بر روی 775 بیمار در مطالعه مرک نشان داد، که فقط 7/3 درصد از بیمارانی که مولنوپیراویر دریافت کرده بودند، در بیمارستان بستری شده اند یا تا 29 روز پس از مصرف دارو جان خود را از دست داده اند؛ این رقم برای بیمارانی که از داروهای جایگزین و تسکین دهنده استفاده می کردند، 14/1 درصد می باشد. در گروه مصرف کنندگان مولنوپیراویر، هیچ مورد مرگی وجود نداشت، این در حالی ست که هشت نفر از بیمارانی که از دارو های جایگزین و تسکین دهنده استفاده می کردند، جان خود را از دست دادند.

وندی هولمن ، مدیرعامل ریج بک، در بیانیه ای گفت: "درمان های ضد ویروسی که می توان در خانه انجام داد تا افراد مبتلا به کرونا را از بیمارستان خارج کنند، بسیار ضروری می باشند."

دانشمندان از درمان جدید بالقوه برای جلوگیری از بیماری های جدی ناشی از این ویروس، که تقریبا 5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، استقبال کردند.

داروسازی در کالج کینگ لندن، می گوید: "در دسترس بودن یک داروی ضد ویروس خوراکی قابل تحمل و موثر به ویژه در تکمیل واکسیناسیون به عنوان وسیله ای برای کاهش شدت بیماری های ناشی از این ویروس، بسیار مفید خواهد بود."

در جریان این تحقیق، که بیمارانی از سراسر جهان را مورد بررسی قرار داد، مولنوپیراویر هر 12 ساعت به مدت پنج روز توسط بیماران مصرف شد.

این مطالعه شامل بیماران مبتلا به کویید-19 خفیف تا متوسط تایید شده از نظر آزمایشگاهی بود؛ که علائم بیماری در آن ها کمتر از 5 روز بود که ظاهر شده بود. همه بیماران حداقل یک بیماری و یا ضعف زمینه ای مانند چاقی را داشتند.

مرک اظهار کرد، آزمایش انجام شده تا کنون نشان می دهد، که مولنوپیراویر در برابر انواع ویروس کرونا، از جمله نوع دلتا، بسیار موثر است.

این شرکت در خصوص عوارض جانبی این دارو توضیح داد، که عوارض جانبی آن مشابه دارو های تسکین دهنده و جایگزین می باشد؛ اما جزئیاتی از این عوارض را اعلام نکرد.

مرک اعلام کرد، داده ها نشان می دهد، که مولنوپیراویر قادر به ایجاد تغییرات ژنتیکی در سلول های انسانی نمی باشد.

مرک انتظار دارد که داروی مورد نیاز برای 10 میلیون دوره درمان را تا پایان سال 2021 تولید کند و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

این شرکت متعهد شده است، که داروی مورد نیاز برای 1/7 میلیون دوره درمان را با قیمت هر دوره 700 دلار، برای کشور آمریکا، تولید کند.

مدیرعامل شرکت گفت، که مرک با کشورهای دیگر نیز توافق های مشابهی دارد و در حال مذاکره برای تأمین داروی مورد نیاز دیگر دولت ها می باشد. این شرکت اظهار داشت، که قصد دارد قیمت گذاری را بر اساس معیارهای درآمد هر کشور انجام دهد.

مرک همچنین با  تولید تحت لیسانس این دارو توسط چندین شرکت داروسازی مستقر در هند موافقت کرده است؛ که می تواند دسترسی به درمان را برای کشورهای با درآمد کم و متوسط، راحت تر کند.

مقامات مرک گفتند که مشخص نیست بررسی سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد این دارو چقدر طول می کشد.

 

منبع: www.alarabiya.net

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!