پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۳:۳۹
مجلس - کد خبر : 16096
يكشنبه، ۲۲ خرداد، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

قالیباف: قطعنامه شورای حکام به معنای تأثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است

رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی را اقدامی خصمانه دانست و گفت: این اقدام آژانس به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود.

قالیباف: قطعنامه شورای حکام به معنای تأثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۲ خردادماه) در جلسه علنی مجلس با اشاره به اتفاقات تلخ اخیر در کشور و جان باختن شماری از هموطنانمان گفت: جان باختن شماری از هموطنان در حادثه قطار مسافربری از مشهد به یزد را به خانواده آنها تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای مصدومین و مضروبین این حادثه، شفای عاجل مسئلت دارم. ضروری است کمیسیون محترم عمران به بررسی عوامل و علل وقوع حادثه و رسیدگی به مقصران، گزارش‌های کارشناسی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن به نمایندگان ملت ارائه کند.

وی افزود: همچنین وظیفه خود می دانم تشکر وافر و عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از برگزاری دیدار حضوری و صمیمانه با رهبر معظم انقلاب و نظر لطف و رهنمودهای حکیمانه ایشان را اعلام کنم. مجدد تصریح می‌کنم این حمایت‌ها نه تنها سبب نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالات ما نمی‌شود بلکه باور داریم که بار مسئولیت مان را در خدمت به مردم سنگین‌تر و عزممان را برای تلاش بیشتر راسخ‌تر می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأکید مجدد رهبر معظم انقلاب روی عنوان «مجلس انقلابی» سرمایه بزرگ مسئولیت آور برای نمایندگان مجلس یازدهم است و تبیین اصول انقلابی ماندن توسط ایشان، منشور مجلس انقلابی محسوب می‌شود.

قالیباف تصریح کرد: رهبر انقلاب در میانه جنگ‌های شناختی که هدف آن ناکارآمد نشان دادن مجلس یازدهم به عنوان یکی از ارکان مدیریتی کشور است با اشاره به اقدامات ارزشمند اخیر، مدال افتخار انقلابی بودن را به این مجلس اعطا کردند. سرمایه‌ای گران سنگ برای خدمت به مردم است. ایشان پس از تثبیت این عنوان در منشور انقلابی، اصول حاکم بر رفتار و عملکرد نمایندگان برای انقلابی ماندن را تبیین و نقشه راه دو سال پیش روی مجلس را ترسیم کردند.

وی گفت: ما نمایندگان مجلس یازدهم شکر نعمت این منشور راهگشا را عمل به آن می‌دانیم و متعهد هستیم تمام سعی و تلاش فردی و جمعی خود را برای پای بندی به این اصول و اجرایی کردن توصیه‌ها به کار ببندیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همه مردم خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی می‌خواهم منشور مجلس انقلابی را شاخص اصلی سنجش عملکرد مجلس و نمایندگان خود قرار داده و با تذکرها و مطالبات دلسوزانه و کارشناسی به ما کمک کنند تا در ریل تعیین شده در این منشور باقی بمانیم و در حوزه اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به مردم بیش از پیش خدمت کنیم.

قالیباف تاکید کرد: همچنین لازم است به بیانات حکیمانه رهبر انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اشاره کنم. سنت هر ساله رهبری این بوده که مکتب و خط امام (ره) را از زوایای مختلف برای مردم به ویژه جوانانی که امام را ندیده‌اند، تشریح کنند تا هم از ضرورت روزافزون شناخت دقیق ابعاد شخصیتی امام راحل غفلت نشود و هم سدی در برابر تحریف و تخریب مکتب امام (ره) ایجاد شود.

وی گفت: معنویت، عقلانیت و عدالت، سه ضلع اصلی این مکتب بوده که امام راحل با شناخت درست اسلام و آشنایی نزدیک با مردم، آنها را ماده حرکت انقلابی خود قرار دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ملت ما با اقتدا به الگوی امام بزرگوار، قیام خود که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز کرده و برای تحقق آن هزینه داده است را در پرتو راهنمایی‌های رهبر انقلاب ادامه خواهد داد.

قالیباف گفت: در همین راستا، وظیفه حتمی دیگر که به‌خصوص در مجلس فرصت و زمینه پرداختن به آن فراهم است، جلوگیری از بن‌بست‌نمایی نسبت به اوضاع کشور است که منجر به یأس مردم خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در مکتب امام خمینی عظیم آموخته‌ایم تنها یأس مشروع و مطلوب، مأیوس شدن از کمک ابرقدرت‌ها است. باید روی پای خودمان بایستیم تا به بن بست نرسیم؛ برای این کار به هویت خود و ایمان رشید مردم ایران تکیه داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم به ذکر است تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی را اقدامی خصمانه و غیرسازنده می‌دانیم که به معنای تأثیرپذیری مستقیم آژانس هسته‌ای از محافل صهیونیستی است، گفت: این اقدام همکاری‌های بسیار سازنده، داوطلبانه و سخاوتمندانه ایران در برابر آژانس را نادیده گرفته و مسیری را گشوده که تداوم آن حتماً به سود مذاکرات جاری دیپلماتیک نخواهد بود. این اقدامات نشان می‌دهد که طرف مقابل در رسیدن به توافق خوبی که تحریم‌ها را علیه ملت ایران رفع کند، جدی نیست.

قالیباف بیان کرد: ما قاطعانه از اقدامات فنی و حقوقی اخیر سازمان انرژی اتمی در پاسخ به قطعنامه ظالمانه اخیر و رفتار غیرسازنده کشورهای بانی آن حمایت کرده و ضمن استقبال از رأی منفی دو کشور روسیه و چین به این قطعنامه تأکید می‌کنیم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم و ایجاد رونق اقتصادی با تکیه بر توان داخلی به گونه‌ای که منجر به گشایش در زندگی و شرایط معیشتی مردم شود، مهم‌ترین و قوی‌ترین پاسخی است که می‌توان و باید به دشمنان و بدخواهان ملت سرافراز ایران داده شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه هیئت رئیسه سال سوم مجلس شورای اسلامی است، گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از آقایان پیرهادی، متفکرآزاد و یونسی که سال گذشته در خدمت آنها بودیم، از زحمات آنها تشکر می‌کنیم و خداقوت می‌گوئیم. همچنین به آقایان امیرآبادی، دشتی و نادری که اعضای جدید هیئت رئیسه هستند، خیرمقدم عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این ایام مطلع شدیم که حجت‌الاسلام دعایی نماینده محترم تهران و شمیرانات در ادوار مجلس شورای اسلامی به رحمت خدا رفته‌اند؛ این مصیبت وارده را به خانواده داغدار و معزز ایشان و همچنین مردم شریف حوزه انتخابیه و همه دوستان و عزیزان تسلیت می‌گوئیم.

وی گفت: انصافاً مرحون دعایی از چهره‌های انقلابی بود که از قبل انقلاب در کنار امام (ره) حضور داشت و تا حیات ایشان و سپس در کنار مقام معظم رهبری، چهره‌ای شناخته شده، فرهنگی و اثرگذار بود. همچنین جناب آقای محمدتقی رنجبر نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی دعوت حق را لبیک گفت و این مصیبت را به خانواده داغدار ایشان و مردم شریف صومعه‌سرا تسلیت و تعزیت می‌گوئیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!