پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۴۲
مجلس - کد خبر : 9852
يكشنبه، ۰۹ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

قالیباف: به دلیل عدم تصمیم گیری دولت درباره رمزارزها دچار بحران شدیم

مجلس نمی تواند در مقابل دولت در زمینه عدم تهیه لایحه در خصوص رمز ارزها سکوت کند

قالیباف: به دلیل عدم تصمیم گیری دولت درباره رمزارزها دچار بحران شدیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از پول بیت المال به دلیل تاخیر در تصمیم گیری در زمینه موسسات مالی و اعتباری 36 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده، از پرداخت نشدن بخشی از حداقل پول افراد خبر داد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات وزیر نیرو درباره علل قطعی برق گفت: وظیف خود و نمایندگان می دانم که از کارگران، متخصصین و زحمت کشانی که می بینید در رده های میانی وزارتخانه چگونه زحمت می شکند همانند افرادی که اخیرا در سیل گرفتار شدند، تشکر کنم.

اگر نقدی وجود دارد در حوزه برنامه ریزی و مدیریت وزارت نیرو است، براساس برنامه ششم توسعه ، سرمایه گذاری در حوزه BOT و BOO به موقع صورت نگرفته است.

قالیباف با بیان اینکه با وجود اطلاع از مشکلات در دولت و مجلس مدیریت را پذیرفته ایم و مسئولیم که کارها را پیش ببریم، افزود: مجلس یازدهم در بودجه سال 1400 در حوزه توجه به سرمایه گذاری در وزارت نیرو اقدام بی سابقه ای در 40 سال گذشته انجام داد. هرچند که می دانیم تصمیمات اتخاذ شده در بودجه به سرعت تاثیرگذاری ندارد اما توقع داریم پیگیری های لازم انجام شود.

درحال حاضر با رکود اقتصادی مواجه هستیم و بخش های مختلف صنعت تعطیل شده است، وضعیت حوزه انرژی مطلوب نیست و شروع به کار مجدد صنایع تعطیل شده به انرژی نیاز دارد. در مجلس اولویت ها مشخص شده است اما شاهد سردرگمی در حوزه مدیریت وزارتخانه ها هستیم، درخصوص تامین اقلام اساسی بین وزارتخانه های صمت و جهاد کشاوری شاهد سردرگمی هستیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه رمزارز ها بحث تولید و تبادل را داریم، بیان کرد: در بخش تولید رمزارزها وزارت صنعت مسئولیت دارد اما در حوزه تبادل رمزارزها را اگر ارز محسوب کنیم، بانک مرکزی و اگر دارایی دیجیتالی محاسبه کنیم وزارت اقتصاد مسئول است. با توجه به مصرف انرژی برای استخراج رمزارزها وزارت نیرو نیز در این حوزه مسئولیت دارد.

در حال حاضر رمزارز ها از درگاه های موجود به ریال تبدیل می شوند که بانک مرکزی ملزم به ورود در این حوزه است، سوال ما از دولت این است چرا در محلی که 2 هزار مگاوات انرژی مصرف می شود و حجم ارزی و دارایی ریالی وجود دارد لایحه نمی دهد، چرا دولت بخشنامه ای صادر نمی کند تا تکالیف وزارتخانه ها مشخص شود. مجلس نمی تواند در مقابل دولت در زمینه عدم تهیه لایحه در خصوص رمز ارزها سکوت کند.

وی افزود: به دلیل عدم تصمیم گیری دولت در زمینه رمز ارزها دچار بحران هستیم، مجلس درخصوص رمز ارزها طرحی را آماده کرده اما فکر می کنیم اولویت اول این است که دولت در این خصوص لایحه ارائه کند و یا اینکه در طرح مجلس اظهارنظر نمایند. تداوم و بلاتکلیفی موجود روز به روز مشکلات را بزرگ تر می کند.

قالیباف در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: شما می دانستید که با وجود گرامی زودرس با کمبود 3 هزار مگاواتی روبرو هستیم و تجربه جدول توزیع هم وجود دارد. با این وجود چرا حدود 2 هفته غافلگیر شدید و مردم در هیچ بخشی نه حوزه مسکونی نه بخش صنعت و نه حوزه اداری از قطع شدن برق مطلع نبودند؟ این دیگر ضعف مطلق مدیریتی و برنامه ریزی است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!