پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۴۶
مجلس - کد خبر : 11669
شنبه، ۲۳ مرداد، ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

قالیباف : واکسیناسیون عمومی در بازه 80 روزه باید انجام شود

برای قطع زنجيره کرونا اگر دولت نیازمند اصلاحیه ای در بودجه است، ما می توانیم به صورت فوری و حتی دوفوریتی به پیشنهاد دولت توجه کنیم

قالیباف : واکسیناسیون عمومی در بازه 80 روزه باید انجام شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز ( 23 مرداد ) مجلس اظهار داشت : موج پنجم کرونا از موضوعات بسیار جدی و بحران های امروز کشور است و هر روز جمعی از خانواده ها عزادار می شوند و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود اولویت های دوازده گانه ای را ابلاغ فرمودند که ایشان موضوع کرونا را اولویت نخست کشور اعلام فرمودند.

قالیباف در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی پیش از فرمایشات حضرت آقا ابلاغی را به کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس انجام داد و این کمیسیون در جلسات مشترک از همه مسوولان ذیربط و مقامات کشوری و لشکری و دوستان صاحب نظر دعوت کرد و نظرات آنها را جویا شد. جمع بندی جلسات را به رییس جمهوری محترم ابلاغ کردیم تا نظرات کارشناسی مجلس نیز در این مورد نیز روشن شود.

رئیس مجلس ضمن ابراز امیداوری از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصميمات لازم و خوبی را اتخاذ کند، بیان کرد: اگر لازم است محدودیت هایی قائل شوند، حتما محدودیت ها بررسی شده و تصمیم قاطعانه ای در این باره گرفته شود و همه نیز این محدودیت ها را پیگیری و اجرا کنند.

البته بررسی ها نشان داده شده که موضوع محله محوری و همان طرح شهيد سليماني سبب خواهد شد در حقیقت خدمات غیرضروری بیمارستانی در محلات انجام شود. با توجه به اختیاراتی که به استان ها بنا به شرایط اقليمی داده می شود، آنها هم می توانند تصميمات لازم را اتخاذ کنند.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم زنجيره شیوع ویروس با واکسيناسيون سراسری قطع شود، گفت: تهیه و توزیع واکسن و زدن واکسن را باید در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود تا زنجیره انتقال را قطع کنیم و این موضوع باید در اولویت قرار بگیرد، حتی اعتبارات ریالی و ارزی نیز باید اختصاص داده شود.

برای قطع زنجيره کرونا اگر دولت نیازمند اصلاحیه ای در بودجه است، ما می توانیم به صورت فوری و حتی دوفوریتی به پیشنهاد دولت توجه کنیم. باید از همه ظرفیت برای کنترل هوشمند افرادی که ناقل هستند، استفاده کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به موضوع به دارو و رسیدگی به کادر درمان، به عنوان دو اولویت مهم دیگر گفت: واقعیت این است که فشار روی کار درمان بسیار زیاد است. بر همین اساس رسیدگی به آنها و اعزام نیروهای کمکی به آنها و توجه به نیازهای معیشتی کادر درمان نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه سیستم توزیع دارو باید اصلاح شود، اظهار کرد: به رغم اینکه دارو هست اما در بیشتر مراکز کمبود دارو احساس می شود و مسئولان ان شاء الله به این موضوع توجه کافی داشته باشند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!