جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۰۴
سیاست - کد خبر : 8694
دوشنبه، ۲۳ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

قالیباف : مردم ایران نسبت به کره ذهنیت منفی دارند

معتقدم هیچ مانعی نمی تواند سبب همکاری خوب دو کشور از جمله در حوزه بشردوستانه، مسائل درمانی مانند کرونا ، تامین کالاهای اساسی و... باشد

قالیباف : مردم ایران نسبت به کره ذهنیت منفی دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه 23 فروردین با "چانگ سیه کیون" نخست وزیر کره جنوبی دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف با اشاره به اینکه مجموعه تحولات و شرایط اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کنونی نشان می دهد قرن 21 ، قرن آسیاست اظهار داشت: چند سال پیش در نشست استرالیا که شهرداران کشورهای آسیایی در آن حاضر بودند اشاره کردم که چشم انداز این قرن متعلق به آسیاست و پس از گذشت 13 سال از آن زمان ، اکنون این موضوع به روشنی مشخص شده است. معتقدم کشورهای آسیایی باید به این موضوع توجه کنند و با اولویت قرار دادن همکاری های همه جانبه از جمله صنعتی ، فناوری و فرهنگی پیشتازان صلح و پیشرفت در دنیا باشند.

کره جنوبی فعلا جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد

وی با اشاره به سابقه خوب روابط دو کشور و ابراز خرسندی از سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران یادآور شد: متاسفانه فعلا کره جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد. به عبارتی روابط اقتصادی و سیاسی که در بالاترین سطوح قرار داشت تنزل پیدا کرده است. اگر سفیر شما در بازار تهران از مردم سوال کند که رفتار کره جنوبی از سال 2018 تاکنون چطور بوده، متوجه می شود که این رفتار اصلا قابل قبول نیست و ذهنیت مردم نسبت به شما منفی است.

رئیس مجلس با بیان اینکه همه ملتهای دنیا خصوصا ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روزهای سخت میشناسند و با انتقاد جدی از اقدام بانک های کره در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود، گفت:

انتظار ما از جنابعالی این است که راه حل های فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه و پول های بلوکه ما را آزاد کنید. این انتظار مردم ایران از طرف کره جنوبی برآورده نشده است، حتی تجار که ارتباط مردمی خوبی با کره داشتند نیز از روال پیش امده ناخرسند هستند.

امیدواریم این سفر آغاز همکاری های دو کشور باشد

قالیباف خطاب به نخست وزیر کره جنوبی گفت: شما فرد با تجربه ای در عرصه سیاست و مدیریت کلان کشور هستند. لذا حتما آثار شکست سیاست فشار حداکثری ترامپ را مشاهده و به خوبی درک می کنید. معتقدم هیچ مانعی نمی تواند سبب همکاری خوب دو کشور از جمله در حوزه بشردوستانه، مسائل درمانی مانند کرونا ، تامین کالاهای اساسی و... باشد. امیدواریم این همکاری ها در بهترین سطح انجام شود. امیدوارم این سفر آغاز مجدد همکاری های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی دو کشور در شصتمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!