جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۰۷
مجلس - کد خبر : 12225
چهارشنبه، ۱۷ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

قالیباف : مجلس نباید به هر حرف غیرمنطقی جواب دهد

امروز یکی از مطبوعات تیتر زده که مجلس در ۵۰۰ روز تنها ۶ روز حدنصاب داشته است و این توهین به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

قالیباف : مجلس نباید به هر حرف غیرمنطقی جواب دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در جلسه علنی امروز ( 17 شهریور ) مجلس شورای اسلامی عبدالحسین روح الامینی در اخطاری با استناد به ماده ۲ آیین نامه داخلی اظهار داشت : حفظ شان، منزلت و جایگاه نمایندگان و مجلس بر عهده هیات رئیسه است، امروز یکی از مطبوعات تیتر زده که مجلس در ۵۰۰ روز تنها ۶ روز حدنصاب داشته است و این توهین به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

ما شان نمایندگی را با هیچ چیزی در کشور عوض نمی کنیم، این که گفته شود نمایندگان به دنبال پست در استانداری ها یا معاونت وزارت ها هستند، اصلا شایسته نیست. تنها حضور نمایندگان در جایگاه وزارت آن هم با معرفی دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی قابل قبول است. این که به هر دلیلی پلکانی ، برای توهین به مجلس ایجاد شود صحیح نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: این که گفته می شود مجلس رها شده و عدد ندارد و همه به دنبال پست و مقام هستند، اصلا شایسته نیست. همچنین در روز قبل رای اعتماد به وزرای کابینه تاکید داشتم که میثاق ما با آنها در اجرای ۱۵ بند اصل سه قانون اساسی می باشد، انتظار می رود در زمینه رفع تبعیض، تعارض منافع و عدالت به طور جدی با مجلس همکاری داشته باشند.

محمدباقر قالیباف رئيس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار روح الامینی گفت : این که گفته شود با رفتن چهار نفر از مجلس، جلسات مجلس از عدد میافتد، غیرمنطقی است.

قالیباف افزود : چرا که مجلس ۲۹۰ نماینده دارد و در ضمن براساس ماده ۹۰ و ۹۱ آیین نامه نمایندگان باید درخواست استعفایی مدلل و مشخص ارائه کنند و در صورت رای مجلس شورای اسلامی با آن موافقت می شود، ما نباید به هر حرف غیرمنطقی که در هر جا زده می شود جواب دهیم. مجلس در تصمیم گیری های خود آگاهانه گام برمی دارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!