پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۹:۰۲
سیاست - کد خبر : 9300
يكشنبه، ۱۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

قالیباف : ابتکار عمل در دست ایران است

بیشتر از این در رفع کامل تحریم ها تعلل نکنند زیرا با گذشت زمان، هزینه آنها برای بازگشت به تحریم ها سنگین تر خواهد شد.

قالیباف : ابتکار عمل در دست ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) اعلام کرد که همسو به سیاست های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب ، ما به دنبال رفع کامل ، عملی و فوری همه تحریم ها هستیم.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این روزها مذاکرات بین ایران و 1+4 همراه با فراز و نشیب های زیادی در جریان است. یک روز اخبار پیشرفت مذاکرات و روز دیگر خبرهای بروز اختلافات منتشر می شود که همه این ها نشان دهنده جدی بودن مذاکرات است.

حفظ اتحاد برای رسیدن به نتیجه نهایی ضروری است

قالیباف ادامه داد: خداوند بزرگ را شاکریم که قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها باعث باز شدن قفل های صنعت هسته ای شده و ظرفیت های لازم جهت مذاکرات را برای تیم مذاکره کننده فراهم آورده است. همین ظرفیت ها محور بده بستان ها در مذاکرات جاری قرار گرفته تا به پشتوانه این قدرت آفرینی امکان تامین و تضمین منافع مردم فراهم شود. صدای واحد مسئولین جمهوری اسلامی که تحت مدیریت هوشمندانه رهبر ایجاد شده، نقش مهمی در جلوگیری از زیاده خواهی های دشمن داشته است، حفظ این اتحاد تا رسیدن به نتیجه نهایی ضروری است.

وی بیان کرد: همسو با سیاست های تعیین شده از سوی رهبر انقلاب، ما به دنیال رفع کامل، عملی و فوری همه تحریم ها هستیم. اگر همه تحریم ها به طور کامل برداشته شود و اثرات اقتصادی آن هم به صورت عملی راستی آزمایی گردد، نباید حتی یک ساعت در موافقت با تعهداتی که ایران در برجام پذیرفته است، تاخیر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان ایران بدانند مردم ما علیرغم تلاش برای رفع تحریم ها، هرگز منتظر آنان نخواهند بود. ابتکار عمل در دست ایران است، بنابراین از آنها می خواهیم با انجام کامل تعهدات خود، بیشتر از این در رفع کامل تحریم ها تعلل نکنند زیرا با گذشت زمان، هزینه آنها برای بازگشت به تحریم ها سنگین تر خواهد شد.

دوگانه سازی میدان و دیپلماسی ضد منافع ملی است

قالیباف با بیان اینکه دوگانه سازی میدان و دیپلماسی ضد منافع ملی است، اظهار داشت: بدون قدرت میدانی ، قدرت دیپلماسی توانی برای موفقیت ندارد و بدون قدرت دیپلماسی ، قدرت میدانی هرگز به تمام اهداف خود برای تامین منافع ملی دست نخواهد یافت. این همان مجاهدت هوشمندانه ای است که حاج قاسم سلیمانی در منطقه با هم افزایی قدرت میدانی و دیپلماسی توطئه دشمنان را خنثی کرد و قدرت عظیمی برای دیپلماسی به وجود آورد.

وی افزود: در روزهای اول پس از شهادت حاج قاسم گفته بودم همانطور که شهادت شهید بهشتی ریشه منافقان را کند و خطر جریان نفاق را از انقلاب دور کرد، خون شهید سلیمانی هم جریان خودباخته غرب زده را رسوا می کند و به فضل الهی ریشه آنها را می خشکاند. امروز آثار این اتفاق عظیم را می بینیم و مطمئن هستیم خون شهید سلیمانی تاثیراتی تاریخ ساز در مسیر پیشبرد آرمان های انقلاب خواهد داشت.

مجلس وظیفه خود می داند نسبت به برخورد با عوامل و موثرین این قبیل اقدامات نسنجیده، پیگیری های لازم را انجام دهد و از ظرفیت های قانونی خود استفاده کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ضروری است برای زمینه سازی جهت برگزاری انتخابات پرشور، با مشارکت حداکثری تاکید کنیم، گفت: حضور آگاهانه و پرشور ملت ایران در عرصه انتخابات راه حل مشکلات کشور و خواسته همه دلسوزان نظام مقدس است. امیداوریم شاهد رقابت جدی بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باشیم که نتیجه آن حرکت به سمت اصلاح ساختار اجرایی و اداری کشور برای حل مشکلات مردم باشد.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!