سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۳:۰۷
مجلس - کد خبر : 14872
يكشنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

قالیباف : آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه است

حاج قاسم مکتب است؛ زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس راه و روشی تنظیم شده بود که امام راحل با فهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی به ما آموخت.

قالیباف : آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (۱۲دی) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

قالیباف اظهار داشت : فرارسیدن سالروز شهادت مرد میدان سردار پر افتخار اسلام و محبوب دل مردم ایران و تمامی مستضعفین جهان شهید سپهيد حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران و تمام کسانی که به آرمان عدالت گستری، آزادی خواهی و رفع ظلم و تبعیض از جهان باور دارند و در این مسیر گام برداشتند تسلیت و تعزیت می گویم.

خون شهید راه خود را در زمین آسمانها پیدا می کند و این وظیفه ماست تا بتوانیم با فهم درست از سیره شهید و منطق عمل، اندیشهی زندگی و فکر خود را با او منطبق و سازگار کنیم و خود را از انحراف و تند روی پا کندروی ها دور کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظلم به حاج قاسم تقلیل دادن او از یک مکتب و مدرسه درس آموز به سطح یک ژنرال شجاع و یک فرد مبارزه است، گفت: حاج قاسم مکتب است زیرا ابعاد گوناگون زندگی او بر اساس راه و روشی تنظیم شده بود که امام راحل با فهم دقیق خود از اسلام ناب محمدی به ما آموخت.

حاج قاسم شاگرد اول مکتب امام است و این مکتب که تا روز با همراهی و فداکاری ملت ایران نجات بخش و راهگشا بوده است، بر دو اصل خداباوری و مردم باوری استوار است. اگر حاج قاسم در سالهای عمر شریف و با برکت خود توانست فاتح میدان های بزرگ شود به این دلیل بود.

رئیس مجلس ادامه داد: همچنین اخلاق کم نظیر او و اعتقاد قلبی به توانایی مردم و همچنین باور عمیق و برخاسته از آموزه های دینی و اصل ما می توانیم در یک شخص جمع شده بود و امروز نیز به برکت خون او و خون مجاهدان مخلصی همچون شهید ابومهدی المهندس، آمریکا در آستانه اخراج کامل از منطقه قرار گرفته است و با پشتبانی ملت های منطقه انشالله این امر به زودی به طور کامل محقق خواهد شد.

مردم باوری در مکتب سليماني يعني در هر لحظه فقط در اندیشه حل مشکلات مردم بودن و پرهیز کردن از هر فرع و حاشیه ای که انسان را از حل مشکلات مردم دور کند. مردم باوری یعنی مشکلات فقط با مشارکت مردم قابل حل است.

قالیباف با بیان اینکه مردم باوری یعنی اینکه مشکلات فقط و فقط با همراهی و مشارکت همه جانبه خود مردم قابل حل است، تاکید کرد: هر کسی که مردم را از حضور فعال باز دارد و یا نقش آنها را نادیده بگیرد و یا آنها را دسته بندی و فرقه بندی کند، بی گمان شکست خواهد خورد.

وی ادامه داد: همان سلیمانی که در مقابل پابرهنگان و مستضعفان دست ارادت بر سینه می گذاشت و تعظیم می کرد، در برابر هيچ ابرقدرت و زورگویی سر خم نکرد و در مقابل آنها تا آخرین نفس ایستاد و نقشه آنها را خنثی کرد.

همان سلیمانی که شیر بیشه مبارزه و نبرد با ظالمان بود، با دقت و هوشمندی فراوان بر مسائل سیاسی اشراف داشت و از ابعاد آن آگاه بود و این فراست را برای در هم کوبیدن دشمن به کار می گرفت. سلیمانی به جای سخت گیری با مردم، بر خود سخت می گرفت و با مردم مهربان و متواضع بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه با پیروی از مکتب سلیمانی و با اتکا به دو اصل خداباوری و مردم باوری می توان بر مشکلات غلبه کرد، گفت: همین منطق را که بارها در ۴ دهه اخیر، رهگشا و موفقیت آمیز بوده است، می توان در سایر عرصه ها نیز به کار ببندیم.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!