پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۶:۰۳
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

فیسبوک علت قطعی شش ساعته را فاش کرد

فیسبوک اعلام کرد که این اختلال توسط سیستمی که ظرفیت شبکه جهانی مازه ای خود را مدیریت می کند، ایجاد شده است.

فیسبوک علت قطعی شش ساعته را فاش کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، تیم مهندسی فیسبوک مشخص کرد، که تغییرات پیکربندی در روترهای شبکه مازه ای که ترافیک شبکه را بین مراکز داده هماهنگ می کند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است.

به نقل از اسپوتنیک، بیانیه فیسبوک نشان می دهد که هیچ فعالیت مخربی انجام نشده است و هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده های کاربران وجود ندارد.

در روزها و هفته های آینده، پیامدهای درازمدت قطع ارتباط روشن تر می شود. بدون جزئیات دقیق در مورد علت قطع شدن، نمی توان فهمید که آیا فیسبوک دارای مشکلات سیستمیک است یا این یک مشکل ساده، قابل پیش بینی و تکنولوژیکی بوده است.

دکتر کوئن، یکی از محققان ارشد موسسه تحقیقاتی دیجیتال "Horizon" دانشگاه ناتینگهام و رهبر تیم هوش مصنوعی جهانی در ارنست اند یانگ، معتقد است که پیامدهای طولانی مدت ناشی از قطع می تواند سازمان های تنظیم کننده را مجبور کند تا نگاه دقیق تری به فیسبوک داشته باشند.

این واقعیت نیز وجود دارد که قطع شدن فیسبوک می تواند به این شرکت در آینده آسیب برساند. فیسبوک، اینستاگرام، واتس اپ و پیام رسان فیسبوک چهار مورد از پنج پلتفرم پر استفاده رسانه های اجتماعی هستند و 7.5 میلیارد کاربر فعال دارند. برای بسیاری از مردم، بدون فیسبوک، توانایی برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و مشتریان وجود ندارد.

رایان هارتویگ، نویسنده مقاله "پشت نقاب فیس بوک: داستان تکان دهنده یک افشاگر درباره تعصب و سانسور فناوری های بزرگ"، همچنین نگرانی خود را از تسلط بیش از حد فیسبوک بر اینترنت، ابراز کرد.

او گفت: "من فکر می کنم اینکه آن ها نتوانند زیرساخت های اصلی خود را اداره کنند، قطعاً یک مسئله نگران کننده است. و البته، با حجم زیاد ترافیک فیسبوک، قطع شدن این سرویس، بر کل اینترنت تأثیر می گذارد."

برخی معتقدند که قطع شدن فیسبوک به منظور جلب توجه و یا مکالمه پیرامون افشاگر فیسبوک، فرانسیس هاوگن، بوده است.

قطع شدن 6 ساعته فیسبوک تنها یکی از مشکلات فراوان این شرکت است. این شرکت با شکایت های زیادی روبروست و سازمان ملل متحد نسبت به رفتارهای آن ها در مسئله نسل کشی میانمار علیه روهینگیا انتقاد کرده است. حتی با وجود همه مشکلات پیش رو، این شرکت همچنان یکی از ارزشمندترین و قدرتمندترین شرکت ها در جهان است.

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!