چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۰:۵۲
جمعه، ۰۷ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

فیسبوک با تمرکز بر فناوری واقعیت مجازی، نام خود را به متا تغییر می‌دهد

این شرکت اعلام کرد، در یک تغییر نام تجاری که بر ساخت "متاورس" متمرکز است، شرکت فیسبوک اکنون متا نامیده می شود.

فیسبوک با تمرکز بر فناوری واقعیت مجازی، نام خود را به متا تغییر می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، این تغییر نام در حالی صورت می‌گیرد که بزرگترین شرکت رسانه‌های اجتماعی جهان با انتقاد قانون‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها بر سر قدرت بازار، تصمیم‌های الگوریتمی و نظارت پلیسی در مورد سوء استفاده از خدمات خود می‌جنگد.

به نقل از رویترز، مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، در کنفرانسی با پخش زنده واقعیت مجازی و واقعیت افزوده شرکت، گفت که نام جدید نشان‌دهنده تمرکز شرکت در سرمایه‌گذاری بر روی متاورس است، نه سرویس رسانه اجتماعی فیسبوک.

متاورس اصطلاحی است که سه دهه پیش در رمان دیستوپیایی «سقوط برفی» ابداع شد و اکنون در سیلیکون ولی سر و صدای زیادی به خود جلب کرده است. این کلمه به طور کلی به ایده یک قلمرو مجازی مشترک اشاره دارد که می تواند توسط افراد با استفاده از دستگاه های مختلف قابل دسترسی باشد.

زاکربرگ می‌گوید: "در حال حاضر، برند ما آنقدر محکم با یک محصول مرتبط است که احتمالاً نمی‌تواند نمایانگر تمام کارهایی باشد که امروز انجام می‌دهیم، چه برسد به آینده."

این شرکت که سرمایه گذاری زیادی روی واقعیت افزوده و مجازی انجام داده است، اظهار داشت که این تغییر، برنامه ها و فناوری های مختلف شرکت را تحت یک نام تجاری جدید گرد هم می آورد. متا اشاره کرد که ساختار شرکتی خود را تغییر نخواهد داد.

این غول فناوری که حدود 2/9 میلیارد کاربر ماهانه گزارش می‌کند، در سال‌های اخیر با نظارت فزاینده‌ای از سوی قانون‌گذاران جهانی مواجه شده است.

در آخرین جنجال، کارمند سابق فیسبوک، فرانسیس هاوگن، اسنادی را فاش کرد که به گفته او نشان می داد شرکت، سود مالی را به ایمنی کاربران ترجیح داده است. هاوگن در هفته های اخیر در برابر کمیته فرعی سنای ایالات متحده و قانونگذاران در پارلمان بریتانیا شهادت داده است. زاکربرگ در اوایل این هفته گفت از این اسناد برای ترسیم یک "تصویر نادرست" استفاده شده است.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد تجارت خود را تحت عنوان شاخص سهام جدیدی که رزرو کرده است، MVRS، در تاریخ 1 دسامبر آغاز کند. همچنین یک تابلوی جدید را در دفتر مرکزی خود در منلو پارک، کالیفرنیا، به جای لوگو قبلی خود، رونمایی کرد. 

سهام شرکت با 1/5 درصد افزایش به 317 دلار رسید.

فیسبوک این هفته اعلام کرد که بخش سخت‌افزاری شرکت، Reality Labs، که مسئولیت تحقیقات فناوری های AR و VR را بر عهده دارد، به یک واحد جداگانه تبدیل خواهد شد و سرمایه‌گذاری‌ در آن کل سود عملیاتی امسال را حدود 10 میلیارد دلار کاهش می‌دهد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!