سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۲۳:۵۳
سلامت - کد خبر : 1521
چهارشنبه، ۱۱ دي، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فعالیت هایی که باعث رفع زانو درد می شوند

مفصل ران نقش بسزایی در عملکرد زانوها ایفا می کند، تقویت باسن و مفصل ران فشار را از روی زانو ها برداشته و آن را در وضعیت مناسب نگه می دارد

فعالیت هایی که باعث رفع زانو درد می شوند

درد زانو مربوط به سنین خاصی نمی شود و تمامی افراد ممکن است به آن مبتلا شوند، اما راه های زیادی برای درمان این درد وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

افراد ممکن است در سنین مختلفی به زانو درد دچار شوند و این افراد به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول کسانی هستند که فعالیت های ورزشی زیادی دارند از جمله کوه نوردی که در هنگام نشست و برخاست موجب زانو درد می شود. دسته دوم نیز کسانی هستند که در سنین کهنسالی قرار دارند و مفصل زانوی آنها بیش از حد دچار تخریب شده است، این افراد نباید خود را خسته کنند و فعالیت سخت داشته باشند چراکه صدمات جدی تری به خود وارد می کنند.

تغییر فعالیت های ورزشی برای کاهش درد زانو

انجام فعالیت های ورزشی یکی از بهترین راه ها برای درمان زانو درد می باشد، شنا کردن(البته به جز کرال پشت) برای درمان درد زانو ها مفید است. علاوه بر شنا هم می توان در قسمت های کم عمق استخر مدتی را به راه رفتن اختصاص داد، بهتر است برای مدتی فعالیت های ورزشی خود را تغییر دهید.

مثلا اگر پیاده روی یا کوه نوردی می کردید به جای آن به استخر رفته و شنا کنید، یا از دوچرخه های ثابت استفاده کنید. در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت دقت داشته باشید که در وضعیت کاملا عمودی و رو به بالا باشد تا موجب ناراحتی زانوها در هنگام خم شدن نشود.

مفصل ران نقش بسزایی در عملکرد زانوها ایفا می کند، تقویت باسن و مفصل ران فشار را از روی زانو ها برداشته و آن را در وضعیت مناسب نگه می دارد، پس بالا بردن قدرت مفصل ران در کاهش درد زانو موثر خواهد بود. مفصل زانو یکی از کلیدی ترین مفاصل بدن انسان به شمار می رود چراکه متصل کننده استخوان ران به ساق پا می باشد، فشار بالایی به مفصل وارد می شود و احتمال آسیب دیدگی آن زیاد است پس استفاده از زانو بند و درمان های فزیوتراپی برای زانو درد توصیه می گردد.

بهتر است در هنگام فعالیت ورزشی از بندهای کشی که سوراخی گرد دارند برای زانوی خود استفاده کنید، فشار بر روی مفاصل درد را کاهش داده و ماهیچه های اطراف را تقویت می کند. اگر در هنگام فعالیت ورزشی با این زانو بند ها دچار ناراحتی شدید از نوع سبک تر آن استفاده کنید، زردچوبه هم به عنوان یک ماده التیام بخش می تواند در کاهش التهاب بدن و رفع زانودرد موثر باشد.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!