پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۲۲
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 11106
چهارشنبه، ۳۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

فضای کشور حساس است ؛ اگر آتشی روشن شود خشک و تر با هم می‌سوزند

تنها قوه مجریه نمی تواند این مشکلات را حل کند همه نهادها باید هم افزایی، هم پوشانی و اقدامات مکمل داشته باشند و دنبال مقصر نگردیم و دنبال فرافکنی نباشیم

فضای کشور حساس است ؛ اگر آتشی روشن شود خشک و تر با هم می‌سوزند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، على محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در خصوص شرایط فعلی کشور اظهار داشت : هر معضل، مشکل و مسئله ای می تواند علل و عوامل متعدد و مختلفی داشته باشد و همچنین می تواند زائیده یک زمان طولانی باشد. از جمله مسائلی که در کشور با آن مواجه هستیم تغییرات اقلیمی است و یا شرایط اقلیمی و آب و هوایی که خیلی از آنها از دست مسئولین کشور خارج است. از قدیم گفته اند که یک سال هایی پر باران است و یک سال هایی خشکسالی است.

وی افزود: خشکسالی اولیه ایران حدود ۹ سال طول کشید و تا دو سال قبل ادامه داشت یعنی از سال ۸۷ تا ۹۷ ما حدود ۹ سال خشکسالی داشتیم و کم کم همه ذخایر مصرف شد. همچنین دو سال پر باران داشتیم که با سیل مواجه شدیم اما از سال ۹۶ با خشکسالی عجیب و غریبی مواجه شدیم که تقریبا در نیم قرن اخیر، این خشکسالی بی سابقه است. اینجا باید چکار کرد؟ باید همدلی و همفکری کنیم و امکانات حداقلی را هم جهت کرده تا بتوانیم به صورت عادلانه کره ای از کار مردم باز کنیم.

نمازی ادامه داد : اما شاهد روند و جریان برعکسی هستیم به جای اینکه هم افزایی داشته باشیم و مکمل یکدیگر باشیم به هم کمک کنیم، یکدیگر را تضعیف می کنیم و دنبال مدرک پیدا کردن و محکوم کردن و مچ گیری هستیم. متاسفانه این مسئله نه تنها مشکلی از مردم را حل نمی کند بلکه بر مشکلات هم می افزاید و بعد آستانه تحمل مردم از بین می رود و اتفاقاتی که در خوزستان شاهد آن هستیم، به وقوع می پیوندد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت : باید یاد بگیریم در همه حال و شرایط هم افزایی داشته باشیم و مکمل یکدیگر باشیم، اهالی حکومت را می گویم نه ملت را، هر سه قوه، نهادها و مراکز انتظامی و نظامی باید بگویند که راهکار چیست. وقت پیروزی می بینیم که همه هستند و میگویند سهم من اینجا بیشتر بوده است ولی وقتی مشکل هست و شکست و معضل پیش می آید همه میدان را خالی می کنند و یک سیبل پیدا کردند به عنوان «دولت روحانی» و همه شروع کردند به کوبیدن.

وی بیان کرد : اینکه همه فرار رو به جلو داشته باشند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و فرافکنی کنند و همه مشکلات را متوجه قوه مجریه و رئیس جمهور کنند این بی تقوایی و عدم شناخت از مسئولیت است. شاید چند روز مردم با شما همراه شوند و شعار بگویند اما آن طور نیست و نوبت خود شما هم خواهد رسید.

نزدیک ۴۰ سال است که کم و زیاد کشور در تحریم است، کشور در یک جنگ طولانی مدت درگیر بوده و رشد بی رویه جمعیت و تراکم جمعیت و سوق دادن امکانات به سمت مدرسه سازی این هم یک بلایی بوده که از سر کشور رفع شده اما تحریم در جای خود باقی است و هر چه جلوتر آمدیم، شدت پیدا کرده است.

نمازی تصریح کرد: مشکل را یک جاهایی دیگران به وجود آوردند و دولت می خواهد آن را حل کند. تنها قوه مجریه نمی تواند این مشکلات را حل کند همه نهادها باید هم افزایی، هم پوشانی و اقدامات مکمل داشته باشند و دنبال مقصر نگردیم و دنبال فرافکنی نباشیم. کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد.

به نظر می آید این مسیری که بعضی ها در پیش گرفتند و مجلس یازدهم هر روز مسئله ای مطرح کرده و می خواهند به حساب دولت برسد، این راه حل نیست. باید خیلی مراقب بود، من فضای کشور را حساس می دانم و اگر خدای ناکرده آتش روشن شود، تر و خشک با هم می سوزند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!