چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۹:۵۹
ایران - کد خبر : 17107
شنبه، ۰۱ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

فشار حداکثری روی ایران

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک نشست خبری موضع خود را در رابطه با ایران و برنامه هسته ای ایران را روشن کرد و به سوالات خبرنگاران آلمانی در رابطه با تحریم ها جواب داد.

فشار حداکثری روی ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، خبرگزاری رویترز گزارشی منتشر کرد که در آن به موضع دولت آلمان نسبت به ایران نوشت و حول محور این گزارش مربوط به آخرین مصاحبه سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان است که در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن ها جواب داده بود.

یکی از سخنگو های وزارت امور خارجه آلمان در این نشست خبری به این سوال که آیا اعمال تحریم‌های حداکثری علیه ایران می‌تواند نتیجه داده و این کشور را از رسیدن به سلاح هسته ای باز دارد ، گفت : دولت ما مشخص کرده است که سیاست هایمان در قبال رژیم ایران فشار حداکثری باشد و در این رابطه با شرکای اروپایی خود هم نظر هستیم.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در ادامه مصاحبه خبری خود گفت ، احتمال بسیار زیاد وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است با هم اندیشی خود در جلسه دوشنبه 23 ژانویه با این نتیجه برسند که باید سپاه پاسداران انقلاب در ایران را تحریم کرده و همه اعضای این اتحادیه بر سر ان به توافق برسند.

او در پایان این سوال اعلام کرد که تحریم های بیشماری برای دولت ایران ، سپاه پاسداران و سازمان انرژی اتمی ایران در نظر گرفته ایم و قطعا در رابطه با این موارد نیز در نشست روز دوشنبه به نتیجه خواهیم رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، اظهار نظر این مقام آلمانی در پی آن است که در هفته گذشته ، پارلمان اروپا طی یک همه پرسی تصمیم گرفت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را در لیست نهاد های تروریست این مجمع قرار داده و آن را به صورت لایحه ای به اتحادیه اروپا ارسال کند.

قرار است در پارلمان اروپا در رابطه با برجام تصمیم گیری شود و احتمال می رود نمایندگان پارلمان توافق کنند که پایان برجام رسیده و حاضر نیستند مفاد و شرایط آن را بپذیرند ، قرار است در این نشست راجع به تبعات کنار گذاشتن برجام تصمیم گیری شود.

در این بین کشور های مختلفی اللخصوص انگلیس با ارائه مدارک و اسناد مختلف ، پافشاری زیادی برای لغو برجام و تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تحریم کردن برخی از چهره ها و مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی داشتند.

سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران نیز در رابطه با این اقدام پارلمان اروپا اعلام کرد : دشمنان نظام جمهوری اسلامی بعد از تلاش های بسیاری که در خیابان ها کردند و نتیجه ای نگرفتند حال می خواهند بسیاری از نهاد ها همچون سپاه پاسداران را تحریم کنند.

رییس جمهور کشورمان در ادامه اعلام کرد که سپاه پاسداران جزوی از سازمان نظامی کشور ماست و در ادامه اظهارات خود گفت ، اقدامات شما بر خلاف قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل است و باید برای کار های بی اساس خود دلیل بیاورد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!