شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۰۴
کتاب و ادبیات - کد خبر : 17069
شنبه، ۲۴ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

فروش کتاب شاهزاده در روز اول

آمار جالب و شاید خیره کننده در خصوص کتاب جنجالی شاهزاده هری به گونه ای بود که این کتاب توانست در روز نخست خود بیش از 1.4 میلیون نسخه به فروش برساند.

فروش کتاب شاهزاده در روز اول

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از گاردین، آماری مربوط به فروش این کتاب توسط انتشاراتی پنگوئن رندوم هاوس منتشر شده که نشان می دهد فقط در کشور های آمریکا ، کانادا و بریتانیا چیزی حدود 1.430.000 نسخه به فروش رفت.

از کتاب شاهزاده هری که با نام «Spare» شناخته می شود توانست در بریتانیا چیزی حدود 400.000 نسخه در روز اول به فروش برساند ، این کتاب توانست رکورد بیشترین فروش یک کتاب غیر داستانی را در این زمینه بشکند و همچنان رکورد های دیگری را نیز در حال شکستن است. 

این کتاب در نسخه انگلیسی خود توانست رکورد فروش بیش از 1 میلیون نسخه در جهان را از خود به جا بگذارد ، انتشارات پنگوئن رندوم هاوس اعلام کرد که کتاب شاهزاده هری توانست همه رکورد های فروش کتاب در این انتشاراتی را بشکند ، البته در حوزه کتاب های غیر داستانی ، به گفته این انتشاراتی ، رکورد قبلی دست کتاب سرزمین موعود نوشته باراک اوباما بود که در سال 2020 منتشر شد و در آن زمان فروش خیره کننده ای از خود به جا گذاشت. این کتاب در آن زمان در آمریکا و کانادا چیزی حدود 887.000 نسخه به فروش رساند.

کتاب شاهزاده هری در همان هفته های گذشته تبدیل به تیتر شماره یک اکثر رسانه ها شده بود ، چرا که این کتاب برای خانواده سلطنتی بسیار چالش برانگیز بوده و در آن فکت های خانوادگی زیادی از شاهزاده هری منتشر شد . کتاب شاهزاده رکورد دیگری نیز در اختیار دارد ، این کتاب  در رتبه نخست فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پیش‌سفارش فروشگاه «آمازون» قرار دارد.

به گفته ناشران در ایالات متحده ، تا کنون بیش از 2 میلیون نسخه توسط آنها در این کشور چاپ شده و تیراژ آن همچنان ادامه دارد و استقبال از این کتاب به هیچ وجه کم نشده است.

در رابطه با این کتاب باید گفت که بنظر می رسد شاهزارده هری پرده از مسائل مختلفی برداشته و این کتاب را بسیاری از رسانه ها جنجالی توصیف کرده بودند ، رابطه شاهزاده هری با خانواده سلطنتی اش بسیار تیره و تار است ، تا جایی که او به همراه همسرش در سال 2020 از تمامی عناوین سلطنتی دست کشیده و به آمریکا مهاجرت کرده است.

در این کتاب شاهزاده هری به مسائل مختلفی پرداخته که بعضی از آن ها را رسانه ها منتشر کرده اند ؛ احتمالا تکان دهنده ترین افشاگری او مربوط به حمله فیزیکی برادر بزرگش ویلیام باشد و همینطور درباره دوران خدمت شاهزاده در ارتش بریتانیا ، بنظر می رسد  هری از برادرش به عنوان دشمن بزرگ یاد کرده ، هری در رابطه با ارتباط دو جاری نیز مطالبی جالب در کتابش نوشته است و ...

همه این ها از جمله مسائلی است که باعث جنجال شده و کتاب را در فروش خود به اوج رسانده و تقریبا آبروی خانواده سلطنتی را با خاک یکسان کرده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار کتاب و ادبیات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!