جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۴۷
شنبه، ۱۷ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

فروش اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر در ازای دریافت فقط ۲ دلار!

هکرهای دارک وب بعد از به سرقت بردن اطلاعات ایمیلی بیش از 200 میلیون کاربر توییتر ، آن را فقط در ازای دریافت 2 دلار به فروش رساندند.

فروش اطلاعات ۲۰۰ میلیون کاربر توییتر در ازای دریافت فقط ۲ دلار!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، گزارشی که از  وب سایت بلیپینگ کامپیوتر منتشر شده نشان می دهد که هکر ها از درز اطلاعاتی که در سرورها ایجاد شده توانسته اند این کار را انجام دهند ، بسیاری از مهندسان امنیت در شبکه اظهار نظر کرده اند که این اتفاق قطعا تقصیر ایلان ماسک هم هست ، او با اخراج مهندسان و تیم امنیتی خود ، شبکه سروری را نا امن کرده و در آن نقص امنیتی ایجاد کرده است ، اگر از این موضوع جلوگیری نشود در آینده بار دیگر شاهد این اتفاقات هستیم. او که می دانست در سال های قبل نیز از توییتر دزدی اطلاعاتی شده ، پس چرا سرور ها را ارتقا نداد و یا مهندسان امنیت در شبکه جدیدی به خدمت نگرفت؟

گزارشات منتشر شده از سایت های مختلف در زمینه امنیت شبکه صحت بعضی از این آدرس های ایمیلی که به سرقت رفته اند را تایید کرده اند. از سوی دیگر یکی از سایت ها گزارش داده بود که این اطلاعات به سرقت رفته مربوط به رخنه جدید نیست اما تقریبا مجموعه ای از اطلاعاتی هستند که پیش از این از طریق آسیب پذیری ای پی آی، درز پیدا کرده بودند.

باید گفت روش مورد استفاده این هکرها برای بدست آوردن اطلاعات روشی نویین و جدید نبوده و حتی گفته می شود بسیاری از این اطلاعات پیش از این به دلیل ضعف در ای پی آی به سرعت شناسایی و مورد هدف قرار گرفته اند ، این آسیب پذیری ای پی آی که به مهاجمان اجازه می دهد آدرس‌های ایمیل یا شماره تلفن‌ها را در توییتر وارد کنند تا بتوانند حساب فعال مربوط به کاربران را پیدا کنند، در سال ۲۰۲۱ شناسایی شد. بعد از انجام اینکار هکرها باا استفاده از یک ای پی آی جداگانه دیگر ، برای جمع آوری اطلاعات ، نام کاربری و ایمیل کاربران توییتر و تهیه فهرستی از حساب‌های کاربری این شبکه اجتماعی استفاده کردند و با استفاده از آنها توانستند حتی در بسیاری از موارد دسترسی کاربران را قطع کرده و یا خود به جای آنها پیام گذاری کنند.

از این اطلاعات برای دستیابی به صفحه کاربر استفاده می کنند و میتوانند در ربات های که ساخته می شود از آنها استفاده کنند ، بیشتر استفاده در هشتگ گذاری ها می تواند باشد ، به این ترتیب کسی که به این اطلاعات دسترسی داشته باشد می تواند در آن واحد با یک طوفان توییتی و هشتگی در توییتر تمام توجهات را به سمت خود جلب کند و به این شکل روی اطلاعات دیگر نیز می تواند سایه بی اندازد.

برای جلوگیری از این اتفاق ساده ترین کار تغییر پسورد است تا از رخنه ربات ها و دیگر اشخاص جلوگیری کرد ، تبعات این موضوع در آینده بیشتر خود را نشان می دهد ، هنوز مشخص نیست که اطلاعات به سرقت رفته که حاوی آدرس ایمیل کاربران است ، آیا پسورد ایمیل هم جزو این اطلاعات هست یا خیر ، اگر جواب این سوال مثبت باشد تبعات یاد شده بیشتر از آنچه که تصور می شود است و برای جلوگیری از آن نیز فقط می تواند پسورد ایمیل را عوض کرد.

نکته قابل ذکر ان است که اطلاعات حدود 5 میلیون کاربر توییتری در سال 2022 نیز به سرقت رفت  که این اطلاعات به مبلغ 30 هزار دلار به فروش رسید گفته می شود در اطلاعات جدیدی که حدودا 200 میلیون کاربر است و به سرقت رفته است ، اطلاعات تکراری وجود دارد ، از جمله همان اطلاعات 5 میلیون نفر.

نکته مهم تر بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار که بعد از انتشار این اطلاعات منتشر کرده بسیار مهم است ، هکرها شش فایل متنی که در قالب فورمت فشرده RAR بودند را منتشر کردند. هر خط در این فایل‌ها، حاوی بعضی اطلاعات شخصی مانند نام کاربری و آدرس ایمیل، شمار هواداران و تاریخ ایجاد حساب بود.  موارد قبلی نشت اطلاعات، نشان می دادند آیا حساب احراز هویت شده است یا خیر اما دیتابیس مذکور این اطلاعات را نداشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!