پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۴۲
امنیتی - کد خبر : 10958
چهارشنبه، ۲۳ تير، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

فرمانده کل ارتش :هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی :نیروهای مسلح ما سال‌هاست خود را برای مقابله با تهدیدهای بزرگ آماده کردند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید، به سرعت و قدرت آن را حل خواهند کرد.

فرمانده کل ارتش :هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در بازدید از مرزهای شرقی ایران اظهار داشت هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد و نیروهای مسلح ما برای مقابله با تهدیدهای بزرگ همیشه آماده اند.

بر این اساس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرزهای شرقی کشور گفت: برای سرکشی و عرض خدا قوت به همرزمان و همچنین مرزبانان نیروی انتظامی  به منطقه آمده ام، البته به دلیل ریشه های مشترک با مردم افغانستان، علاقه‌مند امنیت، آرامش و سلامت  برای آنها بوده و نگران وضع برادران و خواهران افغانی خود هستیم.

 وی افزود: نیروهای مسلح ما سال‌هاست خود را برای مقابله با تهدیدهای بزرگ آماده کردند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید، به سرعت و قدرت آن را حل خواهند کرد.

 فرمانده کل ارتش گفت: الان هیچ نگرانی در مرزهای شرقی وجود ندارد البته ما به هیچ وجه از شیطنت کسانی که ممکن است با سوء استفاده از اوضاع افغانستان کاری بکنند غافل نیستیم.

امیر سرلشکر موسوی در  ادامه از مراکز مانیتورینگ مرزهای شرقی و سامانه‌های پهپادی، جنگال و الکترونیک بازدید کرد.

 وی در این بازدید با کارکنان پایور و سربازان وظیفه ارتش و نیز مرزبانی نیروی انتظامی دیدار و گفتگو صمیمانه داشت و در جریان امور آنها قرار گرفت.

همچنین فرمانده کل ارتش با حضور در قرارگاه عملیاتی شمال شرق در جریان آخرین اطلاعات و اقدامات یگان‌های مرزی شرق کشور قرار گرفت.

 گفتنی است، در این بازدید که به صورت سرزده انجام شد، امیر سرتیپ آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق، فرمانده کل ارتش را همراهی می‌کرد.

خاطر نشان میگردد در افغانستان، درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش بنیاد گرای طالبان جریان دارد که اراضی قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و به شهرهای بزرگ حمله کرده اند. بی ثباتی در شرایط وعده های ایالات متحده برای خروج همه نیروهای خود از افغانستان تا قبل از 11 سپتامبر در حال افزایش است.

به عقیده بسیاری از کارشناساان ایالات متحده آمریکا در حالی نیروهای خود را از افغانستان خارج میکنددکه  واقعیت شکست خود را در این بخش از خاورمیانه پذیرفته است.

یادآور می شود در سال 2020 مقامات واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح در بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این توافقنامه  خروج نیروهای خارجی و آغاز گفتگوی بین الافغانی پس از تبادل زندانیان و اسرا را پیش بینی می کند..

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار امنیتی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!