جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۰۰
دفاعی نظامی - کد خبر : 15819
چهارشنبه، ۱۷ فروردين، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فرمانده عملیات آزادسازی سوسنگرد، آسمانی شد

سرتیپ دوم ستاد کریم پیروزان از فرماندهان ارتش در دفاع مقدس که در عقب راندن دشمن در عملیات آزادسازی سوسنگرد رشادت بسیاری کرد و خاطرات جنگی خود را در کتاب ‘دلیران و شیران ایران زمین’ نگاشت، به یاران شهیدش پیوست.

فرمانده عملیات آزادسازی سوسنگرد، آسمانی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مراسم تشییع پیکر این فرمانده دوران دفاع مقدس سه شنبه  با حضور همرزمانش و همچنین فرماندهان ارتش و فرماندهان سپاه استان از جمله فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز انجام شد.

سرتیپ پیروزان در سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد و پس از طی تحصیلات ابتدائی و متوسطه در این شهر در سال ۱۳۴۷ وارد دانشکده افسری ارتش شد و در سال ۱۳۵۰ پس از دریافت درجه ستوان دوم زرهی به مرکز زرهی شیراز اعزام شد.

وی طی دوران خدمت خود دوره‌های چتربازی، رنجر، جودو، کاراته، مقدماتی و عالی زرهی، دوره فرماندهی و ستاد، تفسیر عکس‌های هوایی، رده ۲ موتوری زرهی، فرماندهی اسکورپیون، اطلاعات رزمی، عملیات عبور از آب ادوات زرهی، استفاده از تانک در نقش توپخانه و دوره مدیریت تحقیق و ارزیابی را گذراند.

سرتیپ پیروزان در عملیات جنگی تپه ۳۴۳ شمال مهراندر تنگ کنجانچم بین ایران و عراق در بهمن ماه سال ۱۳۵۲ به عنوان فرمانده دسته گروهان سوارزرهی شرکت داشته است.

وی در مشاغلی همچون فرمانده دسته تانک، افسر موتوری گردان ۲۸۳ سوارزرهی، فرمانده دسته پشتیبانی، فرمانده گروهان ارکان گردان ۲۸۳ سوارزرهی، فرمانده گروهان سوارزرهی، فرمانده گروهان تانک، افسراطلاعات و عملیات گردان، معاون و فرمانده گردان ۲۳۹ تانک درعملیات فتح المبین، فرمانده گردان تانک شهید یاسینی در مراحل مختلف عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، فرمانده گردان پیاده ۷۵۶ قدس در عملیات میمک و ارتفاعات کانی سخت در منطقه عمومی سوما، رئیس کمیته تاکتیک و گروه فرماندهی و ستاد دانشکده زرهی مرکز آموزش زرهی، افسر تحقیق و ارزیابی دایره تحقیق و ارزیابی مرکز آموزش زرهی و رئیس ستاد منطقه عملیاتی فارس انجام وظیفه کرد.

وی، به خاطر موفقیت در عملیات دفاعی غرب دزفول و سد کردن پیش روی دشمن به افتخار یکسال ارشدیت و به دلیل رشادت درعقب راندن دشمن در عملیات آزادسازی سوسنگرد به ۶ ماه ارشدیت نائل شد.

امیر سرتیپ پیروزان در فروردین ماه سال ۱۳۷۲ به درجه سرتیپ دومی مفتخر شد و فروردین سال ۱۳۷۴ به درجه بازنشستگی نائل آمد.

وی مجددا از بهمن ماه سال ۱۳۸۰ به صورت استاد مدعو جهت ارائه درس تاکتیک به ویژه سوارزرهی به مرکز آموزش زرهی دعوت و مشغول تدریس شد و کتب و آیین نامه‌ای را نیز تهیه و به چاپ رساند که مورد استفاده دانشجویان و یگان‌های زرهی نزاجا نیز قرار گرفته است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!