پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۳:۵۲
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16902
پنجشنبه، ۲۴ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فرانسه شگفتی ساز را حذف کرد و باز هم به فینال رسید

فرانسه برابر نماینده شایسته آفریقا با یک برد دلچسب در نیمه نهایی ، جواز صعود به فینال را دریافت کرد ، تیم دیدیه دشان توانست با نتیجه 2 بر صفر مراکش شگفتی ساز را شکست دهد.

فرانسه شگفتی ساز را حذف کرد و باز هم به فینال رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، چهارشنبه 23 آذر 1401 و از ساعت 22:30 دقیقه به وقت ایران در قطر از مرحله نیمه نهایی ، یک تیم از آفریقا و یک تیم از اروپا رسیده بودند ، دو تیم مراکش و فرانسه در حالی به مصاف یکدیگر می رفتند که هر کدام پیروز می شد باید روز یکشنبه به مصاف آرژانتین می رفت. 

در نهایت مدافع عنوان قهرمانی توانست با شکست 2 بر صفر مراکش مجدد به فینال برسد تا این دفعه بر خلاف دوره قبلی که یک حریف از دل اروپا داشت ، یک حریف چه بسا قدرتمند تر از قاره آمریکای جنوبی داشته باشد تا از همین الان کارشناسان و علاقه مندان به فوتبال منتظر سکانس آخر جام جهانی 2022 قطر باشند.

در نیمه اول مسابقه بازی خیلی طوفانی آغاز شد و در همان ابتدای کار فرانسه مسلط بر مسابقه بود تا اینکه بلافاصله در دقیقه 5 مسابقه توانست گل اول را بزند ، پاس عمقی واران از میانه‌های میدان به گریزمان رسید و او هم با نفوذ از سمت راست به داخل محوطه جریمه رفت و با یک پاس رو به بیرون امباپه را صاحب توپ کرد اما شلیک امباپه به مدافعان مراکش برخورد کرد و توپ برگشتی را هرناندز با ضربه‌ای دقیق وارد دروازه بونو کرد تا خیلی زود فرانسه به گل برسد و از حزیف آفریقایی خود 1 بر صفر پیش بی‌افتد.

بعد از خوردن این گل ، مراکش کمی دست پاچه شد که این بهم ریختگی بیشتر در عمق دفاع مشهود بود ، جایی که یکی از بازیکنان دفاع میانی مراکش قبل از مسابقه بازی را از دست داده بود تا یکی از کلیدی ترین بازیکنان این تیم در قلب دفاع اصلا حضور پیدا نکند ، کاپیتان مراکش در عمق دقاع نیز از بازی قبلی مصدم بود ، در بازی قبلی از دقیقه 50 بیرون آمد و در این بازی با اشاره به نیمکت در خواست تعویض داد تا او نیز به دلیل مصدومیت بازی را از دست بدهد ، رکراکی سرمربی تیم مراکش مجبور شد دست به تعویض بزند ، حال دو مدافع میانی جمعا در این جام 90 دقیقه بازی نکرده بودن و کمی بازی کردن برای مراکش سخت شد.

مراکش در 10 دقیقه پایانی نیمه اول به شدت طوفانی کار کرد و سراپا حمله شده بود و فشار بی امانی بر روی خط دفاع فرانسه وارد می کرد تا بتواند خط دفاع فرانسه را بشکند. یکی از بهترین موقعیت های مراکش در دقیقه 44 رقم خورد ، مراکش صاحب یک‌ ضربه کرنر شد و ارسال زیش را مدافعان فرانسه ناقص دور کردند و توپ به الیامیق رسید و ضربه آکروباتیک این بازیکن به تیر دروازه فرانسه برخورد کرد ، 3 دقیقه بعد مجدد صاحب موقعیت شدند ، مراکشی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی در سمت راست شدند و ارسال خطرناک این بازیکن را لوریس به سختی دفع کرد. تا نیمه اول مسابقه بعد از این دو موقعیت جدی به پایان برسد و فرانسه با برد به رختکن برود.

در نیمه دوم مسابقه مراکش سراپا حمله شده بود و فشار زیادی به روی دروازه فرانسه می آورد تا به گل مساوی برسد ، مراکش با انجام کار های ترکیبی در سمت راست خود و چپ فرانسه موقعیت های زیادی را ایجاد می کرد ، دقیقا پشت سر امباپه ،، چون به سرعت وارد فاز حجومی می شد ، برگشت امباپه کار سختی بود ، به همین دلیل اکثر حملات از سمت راست مراکش ترتیب داده می شد.

اولین موقعیت جدی برای مراکش در دقیقه 53 به وجود آمد نفوذ عطیه الله از سمت چپ به داخل محوطه جریمه خطرساز شد اما پاس رو به بیرون این بازیکن را کوناته دور کرد و مانع باز شدن دروازه فرانسه شد بعداز این موقعیت باز هم شاهد این بودیم که بیشتر توپ دست مراکش بودکه در زمین فرانسه به گردش در می آمد .

بازی به شدت سرعتی و پر فشار پی گیری می شد و تیمی که بنظر می رسید از نظر دفاعی در جام جهانی مشکل دارد ، به بهترین شکل از اندوخته خود دفاع می کرد و در دقیقه 79 مسابقه ، حرکت تکنیکی و زیبای امباپه درون محوطه جریمه باعث سردرگمی دفاع مراکش شد و پاس این فوق ستاره به سمت راست و در دهانه دروازه را بازیکن تازه‌وارد فرانسوی‌ها تبدیل به گل دوم این تیم کرد تا فرانسه آب سردی بر پیکر تیم مراکش بریزد ، ورزشگاه غرق در سکوت شد چرا که بیشتر تماشاچیان مراکشی بودند.

بعد از این گل مراکش حملات خود را بیشتر کرد و بنظر می رسید بی محابا به سمت دروازه فرانسه حمله می کند ، خیلی از بازیکنان مراکش خسته بنظر می رسیدند چرا که تمام طول مسابقه را در حال دویدن بودن ، اگر گل دقیقه 5 مسابقه زده نمی شد شاید بازی طور دیگری پیش می رفت اما با این حال در وقت های اضافه مسابقه و در دقیقه 94 ، حملات همه جانبه مراکشی‌ها در آخرین لحظات و نفوذ عطیه الله از سمت چپ و پاس رو به بیرون او به بازیکن این تیم رسید و شوت او در راه پس از برخورد به حمدالله راهی دروازه فرانسه شد اما کنده توپ را از روی خط برگرداند تا آخرین موقعیت نیز برای مراکش از دست برود.

بعد از این صحنه داور سوت پایان بازی را به صدا داورد تا فرانسه با نتیجه 2 بر صفر در مقابل تیم شگفتی ساز این دوره از رقابت ها پیروز و راهی فینال شود تا با مسی و آرژانتین در روز یکشنبه دیدار کند.

تصاویری از این بازی جذاب :

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!