جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۳۰
فرهنگ و هنر - کد خبر : 3386
چهارشنبه، ۲۷ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

فراخوان جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» منتشر شد

جشنواره مجازی تئاتر خانوادگی با شعار هر خانواده یک گروه تئاتر توسط کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ تهران برگزار می‌شود.

فراخوان جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، با شیوع ویروس کووید_19 که یکی از اعضای خانواده کرونا است و با توجه به این مطلب که تا کنون دارویی جهت درمان یا جلوگیری از ابتلا به آن یافت نشده، تمامی کشورها برای فطع زنجیره انتقال این ویروس که بسیار سریع روی می‌دهد، از فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده کردند. 

در ایران نیز در راستای حفظ سلامت هم‌میهنان، پویشی همگام با سراسر دنیا تحت عنوان در خانه بمانیم شکل گرفت. از سوی دیگر شیوع کووید_19 کلیه فعالیت‌هایی را که مستلزم تجمع و حضور افراد بود به تعطیلی کشاند. با اینحال، بسیاری از مراکز فرهنگی  و هنری دست به اقداماتی زدند تا دوران در خانه ماندن را سهل‌تر کنند.

کانون تئاتر خیابانی این اداره‌ کل در نظر دارد با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱و همراهی اداره‌ کل فرهنگی شهرداری تهران، جشنواره‌  مجازی «تئاتر خانوادگی» را در راستای اشاعه تئاتر در میان خانواده‌ها و حمایت از شعار «درخانه بمانیم»، برگزار کند.

مضامین مورد نظر در این جشنواره، «چگونه کرونا را شکست دهیم؟»، «در خانه بمانیم»، «چگونه با هم به سلامت می‌رسیم؟» و «چگونه فاصله ایمن جمعی را رعایت کنیم؟» است.

بخش اول این جشنواره «اجرای ادامه تئاتر بارگذاری‌ شده در فضای مجازی و ارسال به لینک جشنواره در کانال‌های پیام‌رسان» نام دارد. ستاد برگزاری جشنواره در این زمینه اقدام به تولید ۳ اثر نمایشی کرده است و شرکت‌کنندگان در این بخش، باید در ادامه این نمایش‌ها به تولید اثر خود بپردازند. 

بخش دوم، «نمایش عروسکی و خیمه‌شب‌بازی با استفاده از عروسک‌های ساخته‌شده از مواد دورریختنی» و بخش سوم «برگزاری نمایشگاه دستاوردهای خانوادگی پس از پایان قرنطینه در پهنه فرهنگ‌وهنر رودکی یا به صورت مجازی» و شامل ساخت هرگونه ابزار و عروسک نمایشی است و در آن نیازی به تولید اثر نمایشی نیست.

اعضا هیئت‌داوران جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» عبارتند از منوچهر اکبرلو (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و کارشناس‌ارشد پژوهش هنری و مدرس دانشگاه)، لیلا کفاش‌زاده (عضو شورای عالی کتاب کودک و سازنده عروسک دست‌ساز کودک)، امیرحسین شفیعی (کارگردان و نویسنده)، زهرا مریدی (نویسنده و کارگردان نمایش‌های عروسکی) و سامان خلیلیان (کارگردان، نویسنده و مدیر کانون تئاتر خیابانی.)

متقاضیان شرکت در این جشنواره باید اثر نمایشی خود را به وسیله دوربین تلفن همراه به صورت افقی و بدون کات، تدوین، اصلاح و صداگذاری ضبط و ارسال کنند. مدت زمان اثر می‌تواند بین ۲ تا  ۱۵دقیقه باشد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ است. زمان برگزاری نمایشگاه و اختتامیه پس از اعلام رسمی پایان دوران قرنطینه است.

راه‌های ارتباطی و ارسال اثر به این جشنواره که دبیرخانه آن در تهران، میدان قزوین، خیابان قزوین، شهرداری منطقه ۱۱، ساختمان شماره ۲، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی قرار داد در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا، آی‌گپ، تلگرام و همچنین اینستاگرام @ejtemaei_11 است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!