پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۶:۲۴
فرهنگ و هنر - کد خبر : 2733
سه شنبه، ۲۰ اسفند، ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

فراخوان جشنواره ای که در خانه ها برگزار می شود

فراخوان جشنواره مجازی «نمایش‌خانه» با تمرکز بر سه محور «چگونه کرونا را شکست دهیم»، «نوروز را در خانه بمانیم» و «متل‌ها و قصه‌های قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم» منتشر شد

فراخوان جشنواره ای که در خانه ها برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، سازمان مردم‌نهاد «نیمدری سبز» با همکاری دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی در راستای بالا بردن روحیه افراد در هنگام قرنطینه و بهبود فضای روحی و روانی افراد درگیر با بحران ویروس کرونا قصد دارد جشنواره «نمایش‌خانه» را با شعار «هر خانه، یک تماشاخانه تئاتر» در سطح غیرحرفه‌ای و با مشارکت کودکان‌ و نوجوانان و همراهی مادران‌ و پدران برگزار کند.

ازآنجاکه برای جلوگیری از شیوع بیماری نوظهوری که ویروس کووید_19 عامل آن است، مردم دعوت به خانه ماندن شده‌اند و مراکز تفریحی و فرهنگی و همچنین مدارش و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند، لذا پیش‌بینی می‌شود سطح سلامت روحی و روانی جامعه در معرض آسیب باشد. به منظور جلوگیری از این مسئله، مسئولان و دست‌اندرکاران با توجه به امکانات موجود فراخوان‌هایی را منتشر کرده‌اند که نیازی به حضور مردم خارج از خانه نباشد و علاوه‌بر آن اوقات فراقتشان نیز سهل‌تر بگذرد.

نهادهای دیگری که در رویداد مشارکت دارند، دفتر امور اجتماعی‌ و فرهنگی استانداری بوشهر، کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان و انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر هستند.

این جشنواره موضوعی با تمرکز بر محورهای «چگونه کرونا را شکست دهیم»، «نوروز را در خانه بمانیم» و «متل‌ها و قصه‌های قدیمی سرزمین مادری را احیا کنیم» در چهار بخش «نمایش‌های ایرانی»، «نمایش عروسکی»، «نمایش کوتاه» و «استندآپ کمدی» برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثارشان را با مدت زمان ۵ تا ۱۵ دقیقه با تلفن همراه ضبط و تا تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ از طریق واتس‌اپ به شماره ۰۹۳۶۹۷۴۰۲۴۶ ارسال کنند. آثار دریافتی در پنج حوزه بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، طراحی‌صحنه و موسیقی داوری خواهند شد و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

اختتامیه جشنواره مجازی «نمایش‌خانه» با اعلام قبلی در بندر بوشهر برگزار می‌شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!