پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۹:۲۳
کرونا - کد خبر : 14431
سه شنبه، ۲۳ آذر، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

فایزر می گوید در آزمایشات نهایی، قرص کرونا 90 درصد مؤثر بوده است

شرکت فایزر روز سه‌شنبه اعلام کرد که آزمایشات نهایی قرص ضد ویروسی کرونا، نزدیک به 90 درصد اثربخشی را در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران پرخطر نشان می‌دهد و همچنین مدعی شد که این دارو اثربخشی خود را در برابر سویه امیکرون حفظ می کند.

فایزر می گوید در آزمایشات نهایی، قرص کرونا 90 درصد مؤثر بوده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، داروساز آمریکایی ماه گذشته گفت که این داروی خوراکی بر اساس نتایج موقت در حدود 1200 نفر، حدود 89 درصد در پیشگیری از بستری شدن یا مرگ در بیمارستان موثر است. داده های منتشر شده در روز سه شنبه شامل 1000 نفر دیگر می شود.

به نقل از رویترز، هیچ‌کس در این آزمایش که قرص های فایزر را دریافت کرده بود، فوت نکرد.

قرص‌های فایزر با ریتوناویر ضد ویروسی قدیمی‌تر، مدت کوتاهی پس از مشاهده هر 12 ساعت به مدت پنج روز مصرف می‌شوند. در صورت دریافت مجوز، این درمان با عنوان "Paxlovid" فروخته می شود.

فایزر همچنین داده‌های اولیه از دومین کارآزمایی بالینی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این درمان، بستری شدن در بیمارستان را در حدود 70 درصد کاهش می‌دهد.

مایکل دولستن، مدیر ارشد علمی فایزر در مصاحبه ای گفت: «این یک نتیجه خیره کننده است.»

وی اشاره کرد: «ما در مورد آمار حیرت‌انگیز نجات‌یافتن و جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان صحبت می‌کنیم. و البته، اگر سریعاً پس از ابتلا از آن استفاده کنید، احتمالاً انتقال را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.»

دولستن گفت که انتظار دارد به زودی مجوز استفاده برای افراد در معرض خطر را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده و سایر آژانس های نظارتی دریافت کند. او معتقد است که به جلسه هیئت مشاوره "FDA" نیاز نمی باشد.

دولستن اشاره کرد: «ما در حال گفت‌وگوهای نظارتی بسیار پیشرفته‌ای با اروپا و بریتانیا هستیم و با بسیاری از آژانس‌های نظارتی بزرگ در سطح جهان گفتگو داریم.»

زارینا سایدوا، تحلیلگر شرکت "Finam Holdings" مستقر در مسکو، گفت که اثربخشی قرص فایزر در جلوگیری از بستری شدن و مرگ در بیماران در معرض خطر به طور گسترده ای مورد انتظار بود، بنابراین تصمیم "FDA" ممکن است ظرف چند هفته یا چند روز آینده اتخاذ شود.

سایدوا انتظار دارد که پاکسلووید در سال آینده 15 تا 20 میلیارد دلار ایجاد درآمد کند، که یک تقویت قابل توجه برای این شرکت در مواجهه با کاهش احتمالی فروش واکسن است.

در حال حاضر هیچ درمان ضد ویروسی خوراکی برای کرونا در ایالات متحده مجوز ندارد.

این شرکت گفته است که می تواند 180000 دوره درمانی آماده ارسال در سال جاری داشته باشد و قصد دارد حداقل 80 میلیون دوره دیگر را در سال 2022 تولید کند.

دولستن گفت فایزر به دنبال گسترش بیشتر این خروجی است زیرا انواع جدیدی مانند امیکرون می‌تواند نیاز به داروهای ضد ویروسی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به نظر می رسد که واکسن های فعلی در پیشگیری از امیکرون موثر نیستند.

دولت ایالات متحده پیشتر خرید 10 میلیون دوره داروی فایزر را به مبلغ 5.29 میلیارد دلار، تضمین کرده است.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!