پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۱۴
چهارشنبه، ۱۹ بهمن، ۱۴۰۱ - ۶:۰۰

غول های فناوری باز هم خبرساز شدند

اینستاگرام ظاهرا روی سرویس اشتراک پولی مشابه توییتر بلو کار می کند ، کدهای کشف شده از این شبکه اجتماعی به «نشان آبی پولی» و یک اشتراک جدید اشاره دارد.

غول های فناوری باز هم خبرساز شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، ظاهراً همین کد در آخرین نسخه اپلیکیشن فیسبوک هم پیدا شده که نشان می‌دهد در صورت ادامه توسعه این محصول، سرویس اشتراک پولی برای پلتفرم‌های متا نیز ارائه خواهد شد.

اینستاگرام معمولاً آزمایش‌های کوچک یا نمونه‌های اولی خود را در صورت فاش شدن تأیید می‌کند، اما غول شبکه‌های اجتماعی هنوز به ارائه یک اشتراک پولی برای دریافت نشان تأیید هیچ اشاره‌ای نکرده است.

اهراز هویت در توییتر اجباری شد

توییتر به دلیل برخورداری از فضای اظهار نظر ناشناس و امکان ساخت ساده حساب کاربری محبوبیت زیادی بین افراد مختلف دارد. با این حال به نظر می‌رسد که این فضای ناشناس قرار نیست حفظ شود. 

 گزارشات اخیر حاکی از اجباری شدن احراز هویت کاربران توییتر هستند و این شبکه اجتماعی قصد دارد حساب‌های جعلی را هرچه زودتر حذف کند؛ اما به نظر می‎‌رسد که احتمالا این تصمیم مورد استقبال قرار نگیرد.

یکی از دگرگونی‌های جدید توییتر مربوط به حذف سخت‌گیرانه حساب‌های جعلی خواهد بود. افزایش موارد جعل هویت در بروز این اتفاق تاثیر زیادی داشته‌اند؛ اما مراحل احراز هویت در توییتر به چه شرح خواهند بود؟

بر اساس اطلاعات فاش شده، کاربران باید شناسه قانونی و البته تصویر سلفی خود را برای تایید واقعی بودن حساب خود در اختیار توییتر قرار دهند.  مسئولان بخش مربوطه این شبکه اجتماعی پس از مدتی این درخواست احراز هویت را تایید کرده و نتیجه را به اطلاع کاربر خواهند رساند.

نتفلیکس قوانین جلوگیری از اشتراک‌گذاری رایگان رمز عبور را اعلام کرد

نتفلیکس ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد از اوایل 2023 برای به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور توسط کاربران، از آن‌ها هزینه اضافی دریافت کند و در واقع از این طریق، به فرایند به‌اشتراک گذاری رایگان رمز عبور حساب‌ها پایان دهد. حالا غول حوزه استریم، جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر کرده است.

نت‌فلیکس در قوانین جدید خود از کاربران می‌خواهد که از طریق تلویزیون خود یک مکان اصلی را تعریف کنند. همچنین تمام حساب‌ها و دستگاه‌ها باید به همان وای‌فای تلویزیون متصل شوند.

در قوانین نتفلیکس آمده است: «یک مکان اصلی توسط تلویزیونی تنظیم می‌شود که به حساب شما وارد شده و به شبکه وای‌فای شما متصل است. سپس تمام دستگاه‌های دیگری که در آن شبکه وای‌فای به حساب شما وارد شده‌اند، با مکان اصلی شما مرتبط می‌شوند و می‌توانند از نتفلیکس استفاده کنند.»

اپل در سه‌ماهه چهارم 2022، دو میلیون آیفون در هند فروخته است

طبق گزارش گیزمو چاینا که براساس داده‌های CyberMedia Research نوشته شده، اپل هند در سه ماهه چهارم سال 2022 دو میلیون آیفون فروخته است که افزایش متوالی 18 درصد آن را نشان می‌دهد. با این حال، در مقایسه با سال گذشته، دستگاه‌های عرضه شده سه ماهه چهارم 7 درصد کاهش یافته است.

سری آیفون 14 با 59 درصد سهم بازار طی سه ماهه گذشته، پرفروش‌ترین مدل‌های این دستگاه در هند بوده است. آیفون 13 با فروش 32 درصدی در جایگاه دوم قرار دارد.

سامسونگ وارد پروژه متاورس می شود

 سامسونگ سرمایه گذاری خود در حوزه متاورس را در بخش هدست های واقعیت مجازی ادامه خواهد داد. سامسونگ اعلام کرد که در حال حاضر روی سخت‌افزار «واقعیت توسعه‌یافته» کار می‌کند و به تولید هدست واقعیت مجازی برای کاربران metaverse اشاره می‌کند.

زاکربرگ، مدیرعامل متا، علیرغم زیان 13.7 میلیارد دلاری، بر برنامه‌های متاورس شرکت خود ثابت قدم است.

 مارک زاکربرگ در حاشیه گزارش مالی شرکت خود گفت که دلیلی برای انحراف از استراتژی بلندمدت متاورس شرکت نمی بیند.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل متا، می گوید که این شرکت برنامه ای برای تغییر استراتژی بلندمدت خود برای متاورس ندارد، علیرغم اینکه زیان های عملیاتی Reality Labs در سال 2022  این مسیر را با اقتدار ادامه خواهد داد.

سونی بیشترین میزان فروش پلی استیشن 5 از زمان عرضه این کنسول را گزارش کرد

سونی که اخیراً اعلام کرده بود کمبود پلی استیشن 5 رسماً به پایان رسید اکنون قوی‌ترین سه ماهه کنسول خود را گزارش کرد. در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 2022 سونی 7.1 میلیون کنسول PS5 فروخته است که تقریباً دو برابر فروش 3.9 میلیونی آن در سه ماهه مشابه سال قبل است.

نشریه Nikkei خاطرنشان می‌کند که سونی به دلیل افزایش فروش کنسول پلی استیشن 5 پیش‌بینی سود خود در پایان سال را از 9 میلیارد دلار به 9.2 میلیارد دلار افزایش داده است.

فیسبوک با گذشت تقریباً 20 سال همچنان در حال رشد است.

متا گزارش داد که این شبکه اجتماعی در حال حاضر روزانه 2 میلیارد کاربر فعال دارد. در این گزارش فیسبوک که در سه ماهه گذشته 16 میلیون کاربر جدید در آن ثبت نام کرده‌اند، به 2 میلیارد کاربر روزانه رسید.

این خبر نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین منبع درآمد تبلیغاتی این شرکت همچنان در حال رشد است، حتی در زمانی که متا طی ماه‌های گذشته ضررهای زیادی را گزارش کرده است.

در حالی که درآمد متا در سال گذشته کاهش یافته است، درآمد 32.2 میلیارد دلاری شرکت برای سه ماهه آخر سال 2022 حتی با وجود کاهش 4 درصدی نسبت به سال گذشته، همچنان کمی بهتر از حد انتظار بوده است.

تغییرات توییتر ادامه دارد؛ حذف قابلیت ارسال توییت مشترک، کمتر از یک سال پس از عرضه

توییتر از زمان ورود ایلان ماسک تغییرات زیادی داشته؛ چندین قابلیت جدید به این شبکه اجتماعی اضافه و چند قابلیت هم از آن حذف شده است.

یکی از قابلیت‌هایی که ظاهراً موفق به ادامه حیات نبوده، CoTweets نام دارد که برای ارسال توییت مشترک توسط دو اکانت استفاده می‌شد. توییت‌هایی که پیش‌تر ارسال شده بودند تا یک ماه دیگر به‌شکل فعلی نمایش داده خواهند شد. بعد از این تاریخ، توییت‌های CoTweets به‌صورت ری‌توییت‌های معمولی درمی‌آیند.

ایده پشت این ویژگی بسیار ساده بود: اگر دو اکانت می‌خواستند محتوای مشترکی را منتشر کنند، می‌توانستند از CoTweet استفاده کنند تا این محتوا با نویسنده‌ای مشترک در هر دو صفحه به نمایش درآید.

مایکروسافت فروش لایسنس ویندوز 10 را متوقف کرد

مایکروسافت رسماً فروش لایسنس ویندوز 10 از طریق وب‌سایت خود را متوقف کرده است. مایکروسافت ماه گذشته به مشتریان خود اطلاع داد که در پایان ماه ژانویه قصد دارد فروش لایسنس ویندوز 10 را متوقف کند.

مطابق با همین اطلاعیه، از تاریخ 31 ژانویه دسترسی به صفحه مجوزهای ویندوز‌ 10 دیگر امکان‌پذیر نیست. همان‌طور که mspoweruser گزارش می‌دهد، درحال‌حاضر اگر از صفحات محصولات Windows 10 Home و Windows 10 Pro بازدید کنید، به صفحه محصول ویندوز 11 هدایت خواهید شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!