پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۰۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 9565
چهارشنبه، ۲۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

غافلگیری آمریکا از ارائه پیش‌نویس قطعنامه آتش بس از سوی فرانسه

پیش نویس قطعنامه‌ برای توقف خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین از سوی فرانسه در حالی توزیع شده است که آمریکا تا کنون سه بار با تصویب بیانیه مشترک در شورای امنیت مخالفت کرده، و این کار فرانسه موجب تعجب و غافلگیری آمریکایی‌ها شده است.

غافلگیری آمریکا از ارائه پیش‌نویس قطعنامه آتش بس از سوی فرانسه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، درحالیکه همه تلاشهای اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها به خاطر کارشکنیهای آمریکا با شکست مواجه شده است، نماینده فرانسه در سازمان ملل سه شنبه شب پیش نویس قطع نامه آتش بس را در میان اعضای شورای امنیت توزیع کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که در پاریس به سر می‌برد به همراه عبدالله دوم پادشاه اردن که از طریق ویدئو کنفرانس به آنها ملحق شده بود در حال تلاشهایی برای توقف خشونتها در اراضی اشغالی و توقف حملات راکتی مقاومت فلسطین به شهرکهای صهیونیستی هستند.

پیشنهاد قطعنامه فرانسه در این دیدار سه جانبه بررسی و مورد توافق قرار گرفته است.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای که در پایان این نشست سه جانبه منتشر کرد گفت توقف تیراندازیها، فرارسیدن زمان آتش بس و بررسی موضوع در شورای امنیت سازمان ملل مسائلی بودند که این سه کشور در موردشان توافق کردند.

یک دیپلمات حاضر در شورای امنیت به تایمز اسرائیل گفته، علاوه بر درخواست فوری توقف خشونتها، تمرکز متن این قطعنامه نیاز فوری برای ارسال کمکهای بشردوستانه به مردم در نواز غزه است.

این درحالیست که پایگاه خبری آکسیوس اقدام فرانسه در سازمان ملل را باعث شگفتی و تعجب ایالات متحده خوانده است که تا کنون سه بار تصویب هرگونه بیانیه مشترک را در شورای امنیت به شکست کشانده است.

وزن قطعنامه‌های سازمان ملل در برابر بیانیه‌های مشترک بسیار بیشتر است و آمریکا برای جلوگیری از آن مجبور به استفاده از حق وتو خواهد بود؛ اقدامی که تایمز اسرائیل می‌گوید دولت «جو بایدن» به خاطر وعده‌های انتخاباتی در ترجیح رویکردهای چند جانبه و دیپلماتیک نمی‌خواهد از آن استفاده کند و به وجهه واشنگتن آسیب بزند.

آخرین نشست شورای امنیت درباره درگیریها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیها روز سه شنبه و به صورت غیرعلنی برگزار شد که باز هم نتیجه‌ای نداشت. براساس این گزارش، این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیریها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.نشستهای قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت خشونتهای صهیونیستها علیه فلسطینیها بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین در نشست روز سه شنبه نیز ضمن انتقاد از مواضع آمریکا تاکید کرد که مانع واشنگتن باعث شده است که شورای امنیت نتواند با یک صدای واحد صحبت کند. وی از آمریکا خواست که مسئولیتهای خود را در قبال این درگیریها را بپذیرد و موضع خود را مشخص و بازتنظیم کند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!