پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۷:۱۲
سلامت - کد خبر : 3064
يكشنبه، ۱۰ فروردين، ۱۳۹۹ - ۹:۰۰

عوارض بلند مدت ویروس کووید-19 در بیماران بهبود یافته

به گفته ی رئیس مرکز بیماری های عفونی بیمارستان هنک کنگ، افرادی که از نوع جدید بیماری ویروس کرونا ( کووید-19 ) جان سالم به در برده اند ممکن است در هنگام راه رفتن سریع یا دویدن دچار کاهش عملکرد ریه و تنگی نفس شوند.

عوارض بلند مدت ویروس کووید-19 در بیماران بهبود یافته

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، Medimagazin  در خبری که به نقل از Spuntik منتشر کرد، نوشت: به گفته ی رئیس مرکز بیماری های عفونی بیمارستان هنک کنگ، افرادی که از نوع جدید بیماری ویروس کرونا ( کووید-19 )  جان سالم به در برده اند ممکن است در هنگام راه رفتن سریع یا دویدن دچار کاهش عملکرد ریه و تنگی نفس شوند.

مارگارت اوون زنگ رئیس مرکز عفونی بیماری های بیمارستان هنگ کنگ پس از مطالعه بر روی گروهی متشکل از 12بیمار که از بیماری ویروس کرونا جان سالم به در برده اند،گفت: دو یا سه نفر از این افراد توانایی انجام کارهایی که قبلاً انجام می دادند را از دست داده اند. ریتم تنفس آنها هنگام راه رفتن عادی نیز تندتر شده و عملکرد ریه ی برخی از بیماران بین 20 تا 30 درصد دچار افت شده است.

وی افزود: برای آگاهی از اینکه عملکرد ریه ی این بیماران و تنفسشان چقدر ضعیف شده، باید تحقیقات بیشتری انجام شود و این بیماران برای تقویت ریه ها باید تحت فیزیوتراپی قرار بگیرند. هم چنین باید بررسی کنیم تا بفهمیم عوارض طولانی مدت این بیماری چیست. به عنوان مثال آیا ویروس کووید-19 فیبروز ریوی را تحت تأثیر قرار داده است یعنی وضعیتی که در آن نوارهای بافت هم بند در عملکرد بافت های اندام تنفسی اختلال ایجاد می کند.

ایران زمین- فیزیوتراپی تنفسی به عمل پاک سازی مجراهای هوایی و راه های تنفسی فرد بیمار به منظور بهبود بخشیدن به عملکرد دستگاه تنفسی وی گفته می شود. در واقع هدف از این کار بهبودی الگوی تنفس، تقویت عضلات تنفسی، آموزش روش صحیح تنفس، تحریک بیمار برای سرفه کردن و تخلیه مخاط یا ترشحات درون ریه و مجاری تنفسی، هم چنین بهبود بخشیدن به عملکرد ماهیچه های تنفسی فرد بیمار می باشد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!