سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۰:۱۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17076
دوشنبه، ۲۶ دي، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می رود

پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که عملیات ویژه نظامی طبق برنامه از پیش تعیین شده پیش می رود و سربازان روسی با عملکرد خود افتخار زیادی برای کشور بدست می آورند.

عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ،  طبق گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک مصاحبه‌ تلویزیونی تحت عنوان  "مسکو.کرملین.پوتین" عنوان کرد : تحرکات و پیروزی ها در این عملیات نظامی بسیار مثبت است و تقریبا همه چیز طبق برنامه وزارت دفاع و ستاد کل ارتش روسیه پیش می رود و در آیند نیز برنامه های دیگری وجود دارد که قرار است اجرا شود.

امیدواریم که سربازان روسی با تلاش خود به دستاورد های مهمی برسند و همه مردم روسیه را از بابت پیروزی ها خشنود کنند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ظهر روز جمعه اعلام کرد که  تصرف شهر سولدار در حومه باخموت در نزدیکی منطقه دونتسک است  ، انجام شده و تحت اختیار نیرو های روسی درامده است ، این منطقه از نظر استراتژیکی کمک زیادی به روسیه می کند تا زنجیره تامین اوکراین را مسدود کنند و عرصه را بر نیروهای روسی تنگ تر کند.

طبق اخبار منتشر شده ، مسیرهای تدارکاتی نیروهای اوکراینی در شهر باخموت در جنوب غربی قطع شده و نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه نیز تحت محاصره قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اطلاع دادهبود که در جریان تسخیر این شهر ، نیروی هوایی ارتش روسیه ، سه جنگنده و یک هلی کوپتر اوکراینی را نابود کرده اند و همینطور عملکر موفقیت آمیز سامانه پدافندی روسیه در مقابل 9 راکت روسیه که همگی آنها را منهدم کرده است.

تقریبا خط آتش نیروهای روسی و اوکراینی در چندماه گذشته ، در همین منطقه و در شهر سولدار بود که بنظر می آید حالا این شهر به دست روسیه افتاده این شهر به شهر باخموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین راه دارد و بسیار به یکدیگر نزدیک هستند .

نزدیکی شهر سولدار به شهر باخموت نیز جالب توجه است ، چرا که آنه در فاصله 10 کیلومتری از یکدیگر هستند ، و همینطور در تقاطع بزرگراه‌ها و راه آهن‌های منتهی به کراماتورسک، اسلاویانسک و سورسک قرار دارد. 

از دیگر ویژگی های مهم شهر سولدر می توان به اهمیت اقتصادی آن توجه کرد ، این شهر دارای برخی معادن مختلف است از جمله بزرگترین معدن  نمک در اروپای مرکزی و شرقی که به اهمیت استراتژیکی این منطقه اضافه می کند.

بعد از این خبر بود که روز شنبه زلنسکی یک مصاحبه خبری برگذار کرد و عنوان کرد که تحرکات و ایدئولوژی های روسیه کاملا با نازیسم شباهت دارد و آن را روسی گرایی نامید.

در این مصاحبه از تمامی کشور های دنیا خواست که به او در جنگ با روسی گرایی کمک کنند ، همانگونه که تمام جهان در جنگ جهانی دوم متحد شدند تا نازیسم را از بین ببرند.

گفتنی است که بنظر می رسد پوتین قصد دارد دوباره با در اختیار گرفتن کشورهایی که یک زمان از روسیه در زمان شوروی سابق جدا شده اند را دوباره باز پس بگیرد و بسیاری عنوان کرده اند که قصد مسکو این است .


ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!