چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۶:۱۷
مانورها و رزمایش ها - کد خبر : 16978
شنبه، ۱۰ دي، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

عملیات بیچینگ تانک های ارتش با موفقیت انجام شد

از روز چهارشنبه رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش در حال برگذاری است و اجرای عملیات بیچینگ تانک ها و نفربرها با موفقیت انجام شده است.

عملیات بیچینگ تانک های ارتش با موفقیت انجام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش در مصاحبه ای اعلام کرد که همه عملیات های این رزمایش با موفقیت انجام شده ، که روز جمعه نیز عملیات بیچینگ تانک ها و نفربرها انجام شد. این رزمایش برای بالابردن توان نظامی نیروهای ارتش است که با  حضور هر چهار عنصر ارتش صورت می گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت ، عملیات های اصلی ارتش در ادامه این رزمایش همگی با موفقیت انجام شده اند ، عملیات بیچینگ یا همان تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن فرضی کاملا موفقیت آمیز بود.

 در این عملیات که مشترکن بین نیروی زمینی و نیروی دریایی برگزار شد از یک فروند ناو آبی ـ خاکی تنب، تانک‌های T-72 و نفربرهای BMP-2  استفاده شد ، ناو آبی تا جای ممکن خود را به خط ساحلی نزدیک کرد تا خودروهای سنگین زرهی از درب سه تکه ای خارج شده و به سمت ساحل حرکت کنند.

این عملیات با حضور سردار سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از معاونان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد و بعد از این عملیات از افراد شرکت کننده در این عملیات تشکر و قدر دانی کردند.

 

پرواز موفقیت آمیز پهپاد ها

در ادامه سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 ارتش گفت که یکی دیگر از رزمایش های اصلی به پرواز درامدن پهپادهای مهاجر ۶، ابابیل ۳ نوین و آرش بود که اطلاعاتی در رابطه با تحرکات دشمن اصلی را به پایگاه اطلاعات عملیات رزمایش ارسال کرد و همینطور توانستند اهداف مشخص شده را منهدم کنند.

امیر سرتیب علیرضا شیخ در رابطه با پهپاد مهاجر 6 اطلاعاتی داد ، به گفته او این پهپاد بردی 2 هزار کیلومتری دارد و در انواع ماموریت های نظامی و غیر نظامی استفاده می شود و قادر است تجهیزات موشکی را تا 40 کیلوگرم زیر بال های خود حمل کند. سخنگوی این رزمایش اطلاع داد که این پرنده هدایت‌پذیر از فواصل دور، قابلیت نصب و استفاده از موشک‌های هدایت‌ لیزری، بمب‌های هدایت‌شونده و سقوط آزاد را دارد و در نوع خود بسیار پیشرفته است.

پهپاد ابابیل 3 با برد پروازی 15 هزار پا قادر است ماموریت های شناسایی را به خوبی انجام دهد ، پهپاد آرش نیز در یکی از عملیات ها توانسته بود بعد از طی کردن مسافت طولانی از مبدأ نقطه تعیین شده را هدف قرار دهد ، این پهپاد نیز بردی 2000 کیلومتری دارد و توسط متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. همچنین پهپاد کمان 12 نیز در جریان این رزمایش به پرواز درآمد که تصویر آن قبل از شروع عملیات منتشر شد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!