جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۲۰
شهری - کد خبر : 14974
جمعه، ۱۷ دي، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری خط ۵ مترو آغاز شد

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: عملیات اجرایی پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی شبکه برق بالاسری خط ۵ مترو درمحدوده ایستگاه کرج تا ابستگاه هشتگرد آغاز شده است.

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی شبکه برق بالاسری خط ۵ مترو  آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی شایسته اصل در تشریح موضوع بهسازی برق بالاسری خط ۵ متروی تهران و حومه برای اولین بار در کشور باهدف حفظ زیر ساخت های موجود و افزایش خدمات در جابجایی مسافران، عنوان کرد: خط ۵ متروی تهران بیش از ۲۳ سال است که به بهره برداری رسیده و در طراحی اولیه، عمر مفید آن ۲۰ سال تعیین شده و با توجه به حوادثی که برای برق بالاسری در مدت بهره‌برداری اتفاق افتاده، در حال حاضر تعویض شبکه برق بالاسری در اولویت جدی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: سرویس دهی از ایستگاه های گلشهر و محمدشهر انجام  نخواهند شد و بین ایستگاه تهران (صادقیه) تا ایستگاه کرج انجام می شود و با عنایت به هماهنگی انجام شده در کمیته فنی استانداری البرز مسافران ایستگاه های گلشهر و محمدشهر می توانند برای رسیدن به ایستگاه متروی کرج از وسایل حمل و نقل عمومی دیگر به خصوص اتوبوس استفاده کنند.

وی ادامه داد: این پروژه به عنوان اولین پروژه اورهال شبکه برق بالاسری در خطوط ریلی و مترو در کشور محسوب می شود که با توجه به ویژگی ها و حساسیت های موجود، بدون ایجاد وقفه در عملیات بهره برداری از خط ۵ و در مدت زمان اندک و طی عملیات شب کاری و روزهای تعطیل انجام خواهد پذیرفت.

‌ نایب رییس هیات مدیره شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه خط ۵ متروی تهران و حومه یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های ارتباطی بین استان های البرز و تهران محسوب می شود گفت: انجام عملیات تعمیرات و نگهداری و همچنین اورهال این خط علاوه بر حفظ زیر ساخت­ های موجود در جابجایی مسافر، نقش بسیار مهمی در کاهش بار ترافیکی و مصرف سوخت خواهد داشت. 

شایسته تصریح کرد: عملیات اورهال و نوسازی ۵۰ کیلومتر از شبکه برق بالاسری این خط در خطوط اصلی، خطوط شانت و خطوط کنارگذر ایستگاه ها در قالب قراردادی توسط شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا واگذار شده است. 

وی ادامه داد: تامین تمامی قطعات، یراق آلات، وایرهای مسی و همچنین سکسیونرهای مربوط به شبکه برق بالاسری خط ۵ متروی تهران و حومه و همچنین تامین تجهیزات، طراحی و احداث شبکه برق بالاسری خطوط (14،15،16) پایانه مهرشهر کرج نیز تماماً برعهده و تعهد شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا است که با بهره مندی از دانش مهندسی مناسب نسبت به طراحی، مهندسی معکوس، ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز از سازندگان و تامین کنندگان داخلی بهره می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای این کار در حال انجام است و طبق برنامه ریزی اولیه در هر روز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متر مورد بازسازی قرار خواهد گرفت تا طی یک سال ۵۰ کیلومتر انجام شود خاطرنشان کرد: ۸۹ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است خط ۵ متروی تهران و حومه به طول تقریبی ۶۲ کیلومتر به صورت دوخطه حدفاصلِ ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه هشتگرد با ۱۲ ایستگاه و ۲ مجموعه پارکینگ و ۱ مجموعه دپو تعمیرات می باشد و ظرفیت جابجایی روزانه دو هزار و ۵۰۰ مسافر را دارد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار شهری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!