شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۴۰
سلامت - کد خبر : 7162
شنبه، ۲۵ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

عمل به پروتکل های بهداشتی تنها راه جلوگیری از ابتلا به کووید19

ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراقبت نسبت به وروی ها از خارج بویژه از کشورهایی که با ویروس جهش یافته مواجه اند، باید با دقت بیشتری انجام گیرد و مراحل تست و قرنطینه مسافران در چارچوب پروتکل های ابلاغی، با حساسیت رعایت شود. همه باید برای جلوگیری از موج چهارم کرونا کمک کنند.

عمل به پروتکل های بهداشتی تنها راه جلوگیری از ابتلا به کووید19

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مراقبت نسبت به وروی ها از خارج بویژه از کشورهایی که با ویروس جهش یافته مواجه اند، باید با دقت بیشتری انجام گیرد و مراحل تست و قرنطینه مسافران در چارچوب پروتکل های ابلاغی، با حساسیت رعایت شود.



رییس جمهور همچنین شناسایی زودهنگام مبتلایان به ویروس جهش یافته را ضروری خواند و گفت که  باید همه برای جلوگیری از موج چهارم بیماری، دست به دست هم دهیم و اجازه ندهیم این خیز احتمالی این بیماری باعث آسیب به سلامتی و معیشت هموطنان و باتوجه به نزدیک شدن به ایام سال نو بشود.
 

رییس جمهور با بیان اینکه همه گیری کرونا  به عنوان یک مصیبت بزرگ و بی سابقه قرن مشکلات زیادی را برای جهان ایجاد کرده است، افزود: طی یکسال گذشته ده‌ها میلیون نفر گرفتار این بیماری شدند و صدها هزار نفر جان باختند و این ویروس هر روز  به شکل و جهش های جدیدی ظاهر می‌شود.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش های انجام شده در جهان برای ساخت داروی مناسب برای درمان این بیماری، گفت: برغم قیمت های گزاف برای برخی از داروهایی که گفته شده در درمان این بیماری موثر هستند، هنوز هیچ داروی قطعی و اثرگذار برای درمان این بیماری معرفی نشده است.

رییس جمهور همچنین به واکسن های ساخته شده برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در جهان اشاره کرد و افزود: در مورد واکسن های ساخته شده نیز اینکه کدام واکسن کاملاً مؤثرتر است، هنوزبه طور قطع روشن نیست و اینکه آیا واکسن‌ها در برابر جهش‌های جدید این بیماری نیز موثر خواهد بود هم اطلاعاتی در دست نیست.

دکتر روحانی با اشاره به آغاز واکسیناسیون علیه کرونا در ایران از روز 21 بهمن ماه تاکید کرد: واکسیناسیون در کشور به ترتیب اولویتی که در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده، اجرا و عمل خواهد شد.

رییس جمهور در عین حال راه اصلی مقابله با کرونا تا رسیدن به درمان قطعی این بیماری را همچنان رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد و افزود: برغم انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمع های غیرضروری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان یک ضرورت است و باید مراقب باشیم سبک جدید زندگی که در پیش گرفته ایم، دوباره به حالت قبل بازنگردد.

دکتر روحانی تغییر وضعیت برخی از شهرهای کشور از نارنجی به قرمز طی هفته اخیر را اعلام خطر برای همه دانست و گفت: معنی این وضعیت حرکت به سمت ایجاد موج چهارم کرونا است و به همین خاطر برای اینکه عید خوبی داشته باشیم، همه ما باید برای جلوگیری از خیز چهارم در ماه پایانی سال دست به دست هم دهیم.

 
رییس جمهور در پایان با اشاره به برگزاری جشن ها و مراسم شادی در اعیاد و مناسبت های پیش رو، گفت: همه باید مراقبت کنیم که خدای ناکرده مجالس جشن و شادی به مجالس عزا تبدیل نشود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!