جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۲۴
اجتماعی - کد خبر : 2307
يكشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰

علیرضا محجوب: برای افزایش میزان یارانه نقدی، تلاش خواهیم کرد.

به گفته دبیرکل خانه کارگر، دلیل عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی، کمبود منابع مالی و عدم تسویه طلب این سازمان از دولت، می باشد.

علیرضا محجوب: برای افزایش میزان یارانه نقدی، تلاش خواهیم کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر امروز در جمع  بازنشستگان شهر ری با اشاره به بحث همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان،گفت: به دنبال اعتراض بازنشستگان در سال 87 وعده‌هایی داده شد و حتی مبالغی هم به بازنشستگان تعلق گرفت که در فیش حقوق آنها از عنوان یارانه برای این مبالغ استفاده شده بود. بحث همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان  هم البته از حدود همان 11 سال پیش در مجلس مطرح شده اما طرح فعلی که تا حدی با نظر کانون بازنشستگان همسو است، از حدود سه ماه پیش مطرح شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی، همسان‌سازی‌ انجام نداده است، تصریح کرد:

همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان، هدف ماست نه توزیع مساوی منابع. برای همین از بین فرمول‌های مختلفی که ارائه شدند نهایتا ما این فرمول که مبلغی به حقوق پایه اضافه شده و همسان‌سازی‌ بر اساس آخرین حقوق دریافتی انجام شود را پذیرفتیم.

محجوب افزود: جلسات  متعددی در این زمینه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار کردیم. تامین اجتماعی می‌گوید، اگر دولت طلب این سازمان را پرداخت کند، همسان‌سازی‌ را انجام می‌دهد. قرار بود دولت 50 هزار میلیارد از بدهی خود را تسویه کند. تامین اجتماعی هم قول داده بود به محض دریافت 25 هزار میلیارد از این رقم، شروع به انجام این کار کند. اما مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در آخرین گفتگویی که داشتیم گفت که فقط 5 هزار میلیارد تومان از طلب مذکور داده شده و گفته‌اند به زودی 20 هزار میلیارد دیگر می‌دهند. حداقل رقم مورد نیاز برای همسان‌سازی 17 هزار میلیارد است و  ما امیدواریم همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به بعد عید موکول نشود.

دبیرکل خانه کارگر عنوان کرد: بر اساس فرمول تایید شده هفت طبقه تعیین می‌شود و حقوق بازنشستگان بر اساس آن همسان سازی خواهد شد. بحث مهم‌تر دریافتی افراد است البته عدم همسان سازی تنها مشکل بازنشستگان نیست.

برخی به دلیل اینکه سال‌های کمی حق بیمه پرداخته‌اند، کمتر از میزان حداقل تعیین شده، حقوق دریافت می کنند. طرح ترمیم حقوق این افراد      را در برنامه کاری  داریم. امیدواریم گام‌های اولیه زودتر برداشته شده  و در نهایت بتوانیم گام‌های اصلی برای احقاق حقوق بازنشستگان را برداریم.

محجوب در جواب سوال یکی از بازنشستگان درباره حمایت معیشتی دولت بیان کرد: در کل با یارانه نقدی مخالف بودیم. دولت روحانی نیز در ابتدای کار با ما همفکر بود. نظر ما این بود که جای پول نقد، طرح کالایی را اجرا کنند، یعنی اقلام مختلف به افراد بدهند، اما نمایندگان مخالفت کردند و در نهایت همین یارانه نقدی ادامه یافت.

وی افزود: به دنبال گرانی بنزین، بحث حمایت معیشتی پیش آمد و رقمی برای این کار در نظر گرفته شد. آنطور که کمیسیون تلفیق تصویب کرده قرار است هر کس مشمول یارانه نقدی است مشمول حمایت معیشتی هم بشود، اما ما با رقم مطرح شده مشکل داریم و برای افزایش رقم یارانه نقدی تلاش خودمان را خواهیم کرد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!