جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۵:۰۰
ورزشی - کد خبر : 1172
دوشنبه، ۱۱ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

علیرضا بیرانوند از کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا بازماند

آخرین بار علی کریمی در سال 2004 موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیکن سال آسیا شده بود.

علیرضا بیرانوند از کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا بازماند


مراسم انتخاب بهترین های سال 2019 فوتبال آسیا در هنگ کنگ برگزار شد، در این مراسم پنج نماینده از ایران برای کسب عناوین مختلف حضور داشتند اما جایزه ای نصیب ایران نشد.

 


مراسم با تقدیر و تشکر شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از دبیرکل و رئیس فدراسیون فوتبال هنگ کنگ و همچنین جیانی اینفانتینو رئیس فیفا آغاز شد. در ادامه و در بخش فدراسیون های بلند پرواز این جایزه به اتحادیه فوتبال گوام اهدا شد، فدراسیون افغانستان و اتحادیه فوتبال یمن دیگر کاندید های این بخش بودند. در بخش توسعه فوتبال آسیا فدراسیون هنگ کنگ برگزیده شد که کره شمالی و سنگار را به عنوان رقبای خود داشت، فدراسیون فوتبال ژاپن هم برنده جایزه ی الهام بخش آسیا شد . غدراسیون فوتبال کشورمان هم جزو نامزدهای بخش الهام بخشی بود، اتحادیه فوتبال برونئی برنده بخش به رسمیت شناخته شدن از سوی AFC شد. اتحادیه های فوتبال سنگاپور و چین هم به ترتیب برنده جایزه به رسمیت شناخته شدن در بخش توسعه و الهام بخشی از سوی AFC شدند.

 


جایزه ی بهترین مربی زن آسیا به آساکو تاکاکورا از ژاپن رسید، در این بخش خانم کتایون خسرویار از ایران به عنوان یکی از کاندیدا ها حضور داشت. در بخش بهترین مربیان مرد هم جونگ یونک چونگ از کره جنوبی انتخاب شد، او سرمربی تیم جوانان کره جنوبی است و در رقابت با اوتسوکی ژاپنی این عنوان را کسب کرد. جایزه بهترین فوتسالیست مرد سال هم به توموکی یوشیکاوا از ؤاپن رسید که جایزه خود را از مهدی تاج دریافت کرد، مهدی جاوید ملی پوش کشورمان هم جزو نامزدهای این بخش بود. سون هیون مین از کره جنوبی هم به عنوان برترین لژیونر فوتبال آسیا انتخاب شد، سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه زنیت روسیه در این بخش یکی از نامزدها بود.

 


اما در مهم ترین بخش این مراسم و انتخاب برترین بازیکن مرد فوتبال آسیا، علیرضا بیرانوند به همراه اکرم عفیف از قطر و توموآکی متکینو از ژاپن به عنوان سه نفر نهایی در این بخش حضور داشتند. سرانجام این عنوان به اکرم عفیف از قطر و بازیکن تیم السد رسید تا علیرضا بیرانوند علیرغم شایستگی از رسیدن به آن بازماند. جایزه عفیف از سوی اینفانتینو به ژاوی مربی عفیف در السد اهدا شد چراکه او در اردوی تیم ملی قطر حضور داشت، اما نکته جالب این بخش تشکر ویدیویی و از قبل ضبط شده ی اکرم عفیف بابت دریافت این جایزه بود. گویا خود عفیف از انتخاب شدنش مطلع بوده و به همین دلیل به هنگ کنگ سفر نکرده است. با این حال بازهم دست یک ایرانی از رسیدن به این جایزه کوتاه ماند، آخرین بار علی کریمی در سال 2004 موفق به کسب جایزه ی بهترین بازیکن سال آسیا شده بود.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!