پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۰:۳۶
زنان و جوانان - کد خبر : 11128
پنجشنبه، ۳۱ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

علل بروز خشم جوانان در جامعه و نقش خانواده در کنترل آن

یک جامعه شناس معتقد است: پتانسیل خشونت ورزی را در جامعه زیاد است و از این منظر در وضعیت نامناسب و ناامنی قرار داریم و باید از درون خانواده خشونت را کاهش دهیم.

علل بروز خشم جوانان در جامعه و نقش خانواده در کنترل آن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از خبرگزاری میزان: امیرمحمود حریرچی در گفت و گو با رسانه ها به بررسی علل افزایش خشونت در میان جوانان پرداخت و کمبود اعتماد به نفس را یکی از مهمترین علت های افزایش خشونت در میان جوانان دانست.
 
این جامعه شناس به بیان اینکه اعتماد به نفس در میزان بروز خشونت بسیار اثرگذار است، عنوان کرد: افراد خشن اعتماد به نفس لازم را ندارند و اعتماد به نفس از همان درون خانواده از افراد گرفته شده و پس از آن در مدرسه و جامعه اعتماد به نفس اینکه فرد خودش باشد از وی سلب می شود. 
 
وی از دیگر مسائل مربوط به گسترش خشونت  در میان جوانان به عدم ارتباط مستقیم با خانواده اشاره کرد و گفت: معمولا افراد در خانواده نمی‌توانند با یکدیگر صحبت کنند، در حالی که گفتگو می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد؛ اساسا خانواده منشاء و سرآغاز شکل گیری بسیاری از رفتارهای افراد به شمار می آید و خانواده‌ها باید نسبت به فرزندان خود حساسیت بیشتری داشته باشند.
 
 حریرچی علاوه بر موارد فوق به نبود خبر خوب در جامعه نیز به عنوان علتی دیگر برای بروز خشونت اشاره کرد و گفت: در واقع عدم انعکاس اخبار خوب زمینه بروز پرخاشگری در جامعه تاثیر بسزایی دارد.
 
این جامعه شناس با بیان اینکه جوانان نیاز به دیده شدن و توجه دارند گفت: در بسیاری از موارد جوانان می‌خواهند با بروز خشونت خودشان را به نمایش بگذارند. خانواده‌ها می توانند در زمینه کنترل این حس جوانان بسیار موثر باشند و توجه به این مساله بسیار ضروری است. 
 
وی عدم ارتباط موثر در خانواده را به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر بر این موضوع برشمرد و گفت: نبود راه ارتباطی مناسب با جوانان از سوی خانواده می‌تواند علاوه بر بروز خشم زمینه ساز بسیاری از مشکلات دیگر باشد.
 
حریرچی در پایان به وضعیت نامطلوب جامعه در زمینه افزایش خشونت اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی پتانسیل خشونت ورزی در جامعه زیاد است و از این منظر در وضعیت نامناسب و ناامنی قرار داریم. لذا باید از درون خانواده به کاهش خشونت بپردازیم.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار زنان و جوانان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!