سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۴۲
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 17255
دوشنبه، ۲۴ بهمن، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

علت ریزش بازار کریپتو و عملکردش تا پایان سال از نظر کارشناسان

بازار ارزهای دیجیتال پس از عملکرد بالای خود در ماه ژانویه، این هفته با فشار فروش مواجه شده.

علت ریزش بازار کریپتو و عملکردش تا پایان سال از نظر کارشناسان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، روز پنجشنبه حرکتی غیرمنتظره انجام داد و خدمات سهامداری کراکن را "اوراق بهادار غیرقانونی" توصیف کرد و اعلام کرد که تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.  به دنبال این حرکت توسط SEC، Kraken مجبور شد خدمات سهام خود را به حالت تعلیق در آورد.

 

 در حالی که تحولات در کوتاه مدت بر قیمت بازار کریپتو تأثیر می گذارد اما کارشناسان پیش بینی هایی در مورد اینکه بیت کوین در بلندمدت به کجا خواهد رفت دارند.

 

تحلیلگران Delphi معتقد هستند سال جدید برای ارزهای دیجیتال به خوبی پایان خواهد یافت.  کوین کلی و جیسون پاگولاتوس اظهار داشتند که شرایط اقتصاد کلان تا سه ماهه سوم سال بر بیت کوین تأثیر منفی خواهد گذاشت.

 

کارشناسان بازار اشاره می کنند که شاخص دلار آمریکا و بیت کوین در سال های اخیر در برابر یکدیگر حرکت می‌کنند و DXY که در تلاش است تا روند نزولی را بشکند اگر دوباره افزایش قیمت یابد، ممکن است بازار کریپتو دچار مشکل شود.

بیانیه صندوق بین المللی پول درباره خطرات موجود برای السالوادور

صندوق بین المللی پول (IMF) گفت که خطرات پذیرش بیت کوین (BTC) توسط السالوادور "هنوز آشکار نشده است"، در درجه اول به دلیل استفاده "محدود" از آن، اما احتیاط لازم است.

 

 صندوق بین‌المللی پول خواستار بازنگری برنامه های توسعه بیت کوین از طرف  دولت السالوادور است.  صندوق بین‌المللی پول روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به خطرات قانونی، شکنندگی مالی و ماهیت عمدتاً سفته‌بازی بازارهای کریپتو، مقامات باید در برنامه‌های دولت برای گسترش برنامه های خود در معرض بیت کوین تجدید نظر کنند.

 

 این سخنان پس از بازدید سالانه نهاد مالی سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول، از السالوادور و پرداخت 600 میلیون دلار اوراق قرضه این کشور آمریکای مرکزی در ماه گذشته بیان شد.

شریک مخفی تتر فاش شد

به نظر می رسد که تتر (USDT)، با غول اوراق قرضه وال استریت کانتور فیتزجرالد برای مدیریت سبد اوراق قرضه 39 میلیارد دلاری خود همکاری می کند.

 

 وال استریت ژورنال در فوریه گزارش داد که تتر با شرکت خدمات مالی سنتی Cantor Fitzgerald که به عنوان یکی از با تجربه ترین معامله گران اوراق قرضه وال استریت شناخته می شود، برای مدیریت سبد اوراق قرضه 39 میلیارد دلاری خود همکاری می کند.

 

کانتر فیتزگرالد (Cantor Fitzgerald) یکی از 25 موسسه مالی دارای مجوز است که مجاز به تنظیم و اجرای قراردادهای تجاری مستقیماً با فدرال رزرو است ، به گفته کارشناسان، معامله تجاری بین موسسه و تتر ممکن است نشان دهنده این باشد که شرکت های مالی سنتی هنوز نگرش مثبتی نسبت به معاملات تجاری با شرکت های رمزنگاری دارند.

 

 تتر اخیراً اعلام کرد که در گزارش های مالی خود برای سه ماهه چهارم سال 2022، 700 میلیون دلار سود کسب کرده است.

انتقال 1.2 میلیارد دوج کوین 

یک کیف پول Dogecoin که گمان می رود متعلق به صرافی رمزارز محبوب رابین هود باشد، اخیراً انتقال گسترده ای از 1.2 میلیارد واحد DOGE را انجام داده است.  این انتقال بالغ بر 98.5 میلیون دلار است و علاقه و حدس و گمان زیادی را در جامعه کریپتو برانگیخته است.

 

 در حالی که این کیف پول به طور رسمی تایید نشده که متعلق به Robinhood است، بسیاری در جامعه ادعا می کنند که این کیف پول واقعا متعلق به این صرافی است. همچنین ادعاهایی وجود دارد که این کیف پول متواند متعلق به ایلان ماسک است

پلتفرم DeFi هک شد مقداری اتریوم و USDC به سرقت رفت!

سال 2022 سال بسیاری از حملات هکری بود. رویدادهای هک مشابه همچنان در سال 2023 رخ می دهد.  در آخرین حمله قربانی هک پروتکل DeFi بود.  شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield در پستی اعلام کرد که پلتفرم دیفای ،dForce هک شده است و ضرری معادل 3.65 میلیون دلار برآورد کرده است.

 

نهنگ غول پیکر بیت کوین پس از 11 سال حرکت کرد ، سود باورنکردنی 

پلتفرم پیشرو، BitInfoCharts که حرکات بلاکچین را نظارت می کند، گزارش می دهد که آدرس بیت کوینی (BTC) که برای مدت طولانی غیرفعال بوده است، پس از 11 سال ناگهان حرکتش رو آغاز کرده.  طبق داده های BitInfoCharts، این آدرس که آخرین بار در اکتبر 2012 فعال بوده است. 412 بیت کوین به ارزش 9.5 میلیون دلار را انتقال داد.

 

 در 1 اکتبر 2012، زمانی که نهنگ خرید خود را انجام داد قیمت بیت کوین 12.50 دلار بود.  در آن زمان ارزش بیت کوین موجود در ولت او 22663 دلار بود.  این بدان معناست که سود باورنکردنی را کسب کرده است.

آپتیمیزم از نگاه فاندامنتال:

دور دوم از ایردراپ پروژه آپتیمیزم دیشب انجام شد و حدود ۱۱ میلیون واحد توکن OP$ به کیف‌پول هایی که واجد شرایط بودن ارسال شد.

 

تمرکز این ایردراپ بر روی دو موضوع اصلی بود 1.گس فی خرج شده در شبکه 2.دلیگیت + مقدار زمان؛ در اصل می‌توان گفت این ایردراپ شامل کاربرانی شده که در شبکه فعال بوده‌اند.

 

باید از آنطرف منتظر حرکتی از سوی آربیتروم باشیم چراکه این دو پروژه رقیب یکدیگر هستند و آربیتروم TVL بالاتر و کاربران بیشتری دارد که اگر قصد ایردراپ و معرفی توکن خود را نداشته باشد، طبق اصول بیزینس‌پلن از این رقابت لایه دومی جا می‌ماند.

 

با این‌حال طبق توضیحاتی که تیم آپتیمیزم ارائه داد گفتند این راند دوم (ایردراپ) همچنان ادامه دارد و در این مرحله 1.44 درصد از کل توکن‌ها توزیع شده و 13.7 درصد آنها در امسال و سال بعد بین کاربران پخش می‌شود.

5000 نهنگ برتر اتریوم در حال حاضر دارای 650+ میلیون دلار SHIB هستند

اکانت WhaleStats دارایی های برتر را در بین 5000 نهنگ برتر ETH به اشتراک گذاشت. شیبا اینو که رتبه سوم را به عنوان یکی از معتبرترین رمزارزها به خود اختصاص داده است.

 

پلتفرم ردیابی نهنگ معروف به WhaleStats اوایل صبح امروز در توییتر منتشر شد تا آماری را در مورد ذخایر 5000 نهنگ برتر اتریوم (ETH) به اشتراک بگذارد. طبق این پست، این نهنگ ها حدود 59,267,629 دلار Decentraland (MANA)، 62,696,118 دلار Uniswap (UNI)، 68,830,419 دلار لینک زنجیره ای (LINK) دارند.

 

علاوه بر این، آنها دارای 70,840,776 دلار Locus Chain (LOCUS) و 99,290,220 دلار BitDAO (BIT) هستند. جایگاه هفتم را در این لیست از بیشترین توکن‌های نگهداری شده در Polygon (MATIC) با نهنگ‌هایی که حدود 109,335,395 دلار MATIC دارند را به خود اختصاص دادند.

 

 بایننس خبر خوبی برای کاربران TRON دارد

 بایننس نیوز: بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال از نظر حجم معاملات، روز شنبه اعلام کرد که در پاسخ به بازخورد جامعه، محدودیت‌های برداشت در شبکه Tron را به سطوح قبلی خود بازگردانی کرده است. پیش از این، بایننس اعلام کرده بود که پس از رای گیری توسط Tron DAO برای تغییر روش شارژ انرژی که در شبکه استفاده می شود، هزینه هایی افزایش می یابد.

 

در بیانیه رسمی منتشر شده توسط صرافی متمرکز، بایننس خاطرنشان کرد که با تیمی که در پشت پروژه Tron کار می کند همکاری کرده است تا راه حلی برای به حداقل رساندن هزینه های برداشت در شبکه پیدا کند و در عین حال تراکنش از طریق صرافی را برای کاربران آسان تر کند.

 

قدیمی ترین بانک برزیل به ساکنان این امکان را می دهد تا مالیات خود را با استفاده از رمزارز پرداخت کنند

 یک بانک بزرگ برزیلی گزینه جدید و مناسبی را برای مالیات دهندگان ارائه می دهد تا بدهی های خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال تسویه کنند.

 

 بر اساس بیانیه ای که بانک برزیلی Banco do Brasil در 11 فوریه منتشر کرد، اکنون مالیات دهندگان برزیلی می توانند صورت حساب مالیاتی خود را با رمزنگاری، در یک ابتکار مشترک با شرکت رمزنگاری Bitfy مستقر در برزیل، پرداخت کنند.

 

 لوکاس شوچ، بنیانگذار و مدیرعامل Bitfy افزود که "اقتصاد دیجیتال جدید کاتالیزوری برای آینده ای پر از مزیت است."

 

 با این حال، همه سرمایه‌گذاران کریپتو در برزیل نیازی به اعلام معاملات خود ندارند، زیرا تنظیم‌کننده مقرر می‌کند که تنها سرمایه‌گذارانی که بیش از 35000 BRL (تقریباً 6711 دلار آمریکا) در ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند باید مالیات بر درآمد بپردازند.

 

 آیا پی پال به درخواست شیبا جواب مثبت میدهد ؟

 مشارکت پی پال در صنعت ارزهای دیجیتال به اکتبر 2020 برمی گردد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که به کاربران اجازه می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را بر روی پلتفرم خود خریداری، نگه دارند و بفروشند و بازار صعودی را به سمت چرخه بالاتری سوق دهد. این شرکت در ابتدا از چهار ارز دیجیتال (بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین) پشتیبانی می کرد.

 

 ژوئن گذشته، پی پال اعلام کرد که کاربرانش در ایالات متحده اکنون می توانند ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین را به کیف پول های خارجی منتقل کنند. پیش از آن، مشتریان آمریکایی آن نمی‌توانستند دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود را از پلتفرم خود خارج کنند.

 

 در ماه دسامبر، این غول مالی به مشتریان واجد شرایط در لوکزامبورگ اجازه داد تا بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را از طریق وب سایت یا اپلیکیشن موبایل خریداری کنند، بفروشند و در حساب های پی پال خود نگهداری کنند.

 

در حال حاضر، باید دید که آیا پی پال SHIB را به لیست ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی می کند اضافه خواهد کرد یا خیر.

 

هم‌زمان با اصلاح بازار، ۵۸۷ میلیون دلار اتریوم و دوج کوین توسط نهنگ‌ها جابه‌جا شده است

هم‌زمان با اصلاح اخیر بازار ارزهای دیجیتال، مقادیر قابل‌توجهی اتریوم و دوج کوین توسط نهنگ‌ها جابه‌جا شده است.

 

 بر اساس گزارش سرویس ویل الرت (Whale Alert)، نهنگ‌‌های اتریوم در روز گذشته ۳۲۳,۴۳۰ واحد ETH معادل ۴۸۸.۶۷ میلیون دلار را از کیف پول‌های ناشناس به صرافی کوین بیس منتقل کرده‌اند.

 

یه نهنگ دیگر نیز ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد دوج کوین معادل ۹۹.۲۳ میلیون دلار را در ۳ تراکنش مجزا، از یک کیف پول ناشناس به کیف پول ناشناس دیگر منتقل کرده است.

معامله گران اتریوم از طریق سفارشات بازار از بازار فرار می کنند که باعث کاهش قیمت می شود. این متریک عمیق ترین مقدار منفی را از ماه می ۲۲ دارد

قوی‌ترین سیگنال این اندیکاتور زمانی است که قیمت‌ها هنوز نسبتاً بالا هستند، اما حجم خالص گیرنده به شدت قرمز است. و این جایی است که اتریوم در حال حاضر در آن قرار دارد. این بدان معنا نیست که اتریوم نمی‌تواند در کوتاه‌مدت جهش کند، اما بیشتر تریدرها ترجیح میدهند که فروشنده باشند.

تغییرات (7 روزه، 30 روزه) سبد سرمایه‌گذاری صندوق گری‌ ا‌سکیل را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

 درصد شاخص (Premium rate) ، اختلاف قیمت ارزها را در صندوق گری اسکیل نسبت به بازار اسپات نشان می دهد

 

بیتکوین :  242 _

اتریوم : 1452_

 

پریمیوم ریت بیت کوین  46_ (هفته قبل 42_)

شاخص پریمیوم اتریوم 54_   (هفته قبل 53_)

 

 رنگ قرمز، به معنای فروش دارایی موردنظر است. 

رنگ سبز، به معنای خرید دارایی موردنظر است.

 

کاربران Coinbase بیش از 5 میلیارد دلار USDC را در 24 ساعت به فیات تبدیل کردند

کاربران کوین‌بیس به دلیل وحشت ناشی از اقدامات تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده، نزدیک به ۵ میلیارد دلار از استیبل‌کوین USD Coin (USDC) Circle را به فیات تبدیل کردند.

 

سرکوب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه سهام کریپتو باعث وحشت در بازار ارز دیجیتال شده استSEC صرافی کریپتو کراکن را برای پیشنهاد و فروش ثبت نشده اوراق بهادار از طریق برنامه staking-as-a-service خود، هزینه کرد.

 

این منجر به فروش گسترده در بازار کریپتو شد و ارزش بازار کریپتو در 24 ساعت گذشته بیش از 4 درصد کاهش یافت.

 در میان ترس‌های ذاتی از تشدید بیشتر بازار کریپتو توسط رگولاتورها، به نظر می‌رسد نهنگ‌ها از افزایش قیمت در کوتاه‌مدت مطمئن هستند.

حتی در شرایطی که معامله‌گران رمزارز از شوک‌های نظارتی بیشتر در هفته‌های آینده می‌ترسند، بخشی از سرمایه‌گذاران برجسته چندان نگران نیستند، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت‌کوین (BTC) با دارایی‌های بیش از ۱ میلیون دلار، کاهش قیمت را به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای خرید مشاهده کردند. 

 

بر این اساس، آنها کوله‌های خود را با قیمت‌های فعلی پر کردند، به طوری که خرید نهنگ پس از سقوط FTX در نوامبر 2022 به بالاترین حد خود رسید.  از این رو، نهنگ ها فرصت خرید BTC قابل توجهی را در محدوده زیر 22000 دلار پیش بینی می کنند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!