جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۲۷
سلامت - کد خبر : 4293
چهارشنبه، ۱۴ خرداد، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

علائم بالینی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیار متفاوت است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن اعلام تعداد بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی، در خصوص مشاهده علائم بالینی متنوع در مبتلایان به کرونا، هشدار داد.

علائم بالینی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیار متفاوت است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، در آغاز شیوع کووید 19 تنها برخی علائم بالینی از ابتلا به این ویروس از سوی محققان و نهادهای معتبر سلامتی اعلام شده بود. با گذشت زمان و شناخت بیشتر محققان از این ویروس نوظهور، بر تعداد این علائم افزوده شد.

دامنه این علائم بسیار گسترده است و گاه با شباهت‌های بسیاری که با برخی از بیماری‌های دیگر دارد، فرد را گمراه کرده به‌طوری‌که احتمال ابتلا به کووید 19 را منتفی می‌داند.

به تازگی از سوی نهادهای داخلی و خارجی در مورد علائم بالینی این ویروس هشدارهایی داده شده است و از مردم خواسته شده تا همچنان به رعایت اصول بهداشتی مبادرت ورزند و مراقب‌های پیشگیرانه را جدی تلقی کنند.

دکتر علیرضا زالی در گفت و گوی زنده خبری، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۱ بیمار به عنوان موارد جدید کرونا در بخش‌های عادی بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۱,۵ درصد افزایش داشته است.

او همچنین از بستری شدن ۷۳ بیمار نیز در بخش ویژه و ترخیص ۲۴۳ بیمار از مراکز درمانی استان تهران خبر داد و افزود: سهم بیماران بستری از کسانی که به بخش های بهداشتی و درمانی تهران در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کردند، حدود ۵ درصد است که تفاوت چشمگیری نسبت به روزهای قبل نداشته است، پیش بینی می شود در روزهای تعطیل تعداد مراجعین کاهش پیدا می کند.

 زالی ضمن برشمردن نشانه‌های این بیماری در افراد مسن از جمله بیحالی، احساس ضعف و خستگی، تغییر خلق و کاهش تمرکز، اظهار کرد: نکته بسیار مهم تنوع علائم بالینی در مراجعین به بخش های بهداشتی و درمانی است، چراکه علاوه بر علائم ثابت سرفه، تنگی نفس، لرز و مشکلات تنفسی، علائم جدیدی از جمله مشکلات گوارشی نیز دیده می شود.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر زالی تصریح کرد: همانطور که بارها اعلام شد، بیماری کرونا ممکن است با علائم متفاوتی بروز کند. در زمان اپیدمی هر بیماری که به ما مراجعه می کند و گمان می رود مشکل او با بیماری شایع اپیدمی در تطابق است، باید بررسی های لازم صورت گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!