جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۱:۳۴
احزاب و تشکل ها - کد خبر : 12554
يكشنبه، ۲۸ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای تحریم ها را بی اثر می کند

با ورود و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای زمینه تجارت با نیمی از جمعیت دنیا برای ایران باز شد

عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای تحریم ها را بی اثر می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است با عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای سد تحریم ها ، شکسته می شود و ایران می تواند علیرغم تحریم ها با نیمی از جمعیت دنیا ارتباط تجاری داشته باشد.

عماد آبشناس درباره پذيرش و روند آغار عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای اظهار داشت : همانطور که کارشناسان بین المللی می دانند در تعاملات بین المللی یکسری موازنه قدرت چه از نظر سیاسی، اقتصادی و با نظامی وجود دارد که اگر کشوری در این معادلات جایگاهی نداشته باشد طبیعتا در تمام چانه زنی های بین المللی دچار ضعف خواهد بود.

بحث ورود ایران به سازمان همکاری های شانگهای سال هاست که مطرح شده و ایران تلاش خود را انجام داده است و این شرایط ايجاد شد تا با پذیرش سایر اعضا روند آغاز عضویت ایران در این سازمان پذیرش و مورد بررسی قرار گیرد، البته در اجلاس فصلی شانگهای هم علیرغم تلاشی که ایران سال ها انجام داده ممکن بود این عضویت با مشکل مواجه شود اما به نتیجه رسید.

آبشناس در ادامه عنوان کرد: علیرغم تحریم هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده با ورود و عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای زمینه تجارت با نیمی از جمعیت دنیا برای ایران باز شده و ایران می تواند با بیش از نیمی از جمعیت جهان ارتباط تجاری داشته باشد.

پیش از این، ایران دارای اقتصاد تک محصولی بود و تمرکز بر روی تولید و صادرات نفت بود، شاید از نعمت های تحریم این بوده که ایران به فکر تولید و صادرات کالاهای دیگر بیافتد و علیرغم همه تحریم ها بتواند صادرات خود را در زمينه سایر کالاها به کشورهای همجوار داشته باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به صادراتی که ایران انجام می دهد شاهد هستیم که میلیاردها دلار ما از فروش صادرات طلب داریم و این مسئله نشان دهنده جایگاه توانمندی اقتصادی ایران است و دیگر نمی توانند فکر کنند که با تحریم ایران ها را به زانو در خواهند آورد.

با عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای گرچه فرایند آن زمان بر است اما عملا سد تحریم ها شکسته می شود و ایران می تواند به راحتی تجارت خود را ادامه دهد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار احزاب و تشکل ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!