شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۲:۲۵
سیاست خارجی - کد خبر : 11613
پنجشنبه، ۲۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

عصبانیت ظریف از زیر سوال بردن وزارت خارجه در واردات واکسن کرونا

کدام دستگاه تا امروز خرید و اهدای بیش از ۲۴ میلیون واکسن خارجی را تمهيد کرده و واردات انبوه و مستمر را در هفته های آینده مذاکره و نهایی کرده است؟

عصبانیت ظریف از زیر سوال بردن وزارت خارجه در واردات واکسن کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سرانجام به برخی اظهارنظرها در جهت زیر سوال بردن عملکرد وزارت خارجه برای واردات واکسن کرونا واکنش نشان داد.

ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سلام دوستان شرايط کرونا وخیم است و نیاز به کوشش و همدلی ملی داریم بنده و همکارانم در نبرد تمام عیار با جنایت تحريم و تروریسم اقتصادی، تمام سعی مان را برای افزایش واردات واکسن خارجی و تامین نیازهای تولید داخلی انجام داده و خواهيم داد و در برابر مسئولین بهداشت کشور و ایثارگران سلامت سر تعظيم فرود آورده و دست تک تک آنها را می بوسیم.

ولی متاسفانه حمله و توهین و افترا به دستگاه دیپلماسی از مستحب موکد هم عبور کرده و تبدیل به واجب عینی، و نه حتی واجب کفائی، شده است، چون حتما ۸ سال حمله به ما وجوب کفائی را پوشش داده بود.

۸ سال است بخاطر منافع ملی و رعایت حرمت مردم عزیزمان سکوت کرده ایم ولی در موضوع تامین واکسن و مبارزه با کرونا که با جان ملت دلاور ایران سروکار دارد، توهین و افترا به دستگاه دیپلماسی به جایی رسیده که سکوت را غیرممکن کرده است.

آقایانی که به دستگاه دیپلماسی در مورد واکسن توهین می کنند فقط به یک سوال پاسخ دهند، بیش از ۲۴ میلیون واکسن وارداتی تا کنون و بیشتر نیازهای تولید داخلی را کدام دستگاه علیرغم تحریم و همه کارشکنی ها و... وارد کشور کرده است؟

نگذارید از سکوت پشیمان شویم و بپرسیم: اولین بار چه کسی در دولت بحث کرونا را مطرح کرد؟ چه پاسخی به او داده شد؟ کدام دستگاه پیشنهاد تمهيد واردات واکسن از چین را در شهریور گذشته مطرح کرد؟ دقیقا همان کاری که بعد از آن تاریخ امارات (برای سينوفارم) و ترکیه (برای سینوواک) انجام دادند؟

چه کسانی گفتند مردم ما موش آزمایشگاهی نیستند؟ کدام وزیر واکسن اسپوتنیک را در سفرش از روسیه گرفت؟ چه کسانی به او حمله کردند و او سکوت کرد و کار را ادامه داد؟ کدام دستگاه به مهمترین تامین کننده خارجی واکسن کشور هر روز حمله می کند؟ چه وزیری مجبور است از حیثیت خودش هزينه کند و برای مصالح مردم عزیز ایران حرف های دوستان را رفع و رجوع نماید؟

کدام دستگاه تا امروز خرید و اهدای بیش از ۲۴ میلیون واکسن خارجی را تمهيد کرده و واردات انبوه و مستمر را در هفته های آینده مذاکره و نهایی کرده است؟ بیشتر دستگاها و مواد اولیه تولید واکسن داخلی را کدام وزارت خانه تامین و وارد کرد؟ کدام وزیر تولید مشترک واکسن کوبایی با پاستور را در سفرش به کوبا در پاییز سال گذشته کلید زد؟ چرا این قدر زمان تلف شد؟ کدام دستگاه پروفورمای ورود ۲۰ میلیون واکسن از اروپا را رد کرد؟ باز هم بگویم؟

این نیز بگذرد

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!