پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۲:۰۲
ورزشی - کد خبر : 8269
يكشنبه، ۰۸ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

عزیزی خادم دعوت شیخ سلمان را نپذیرفت ؛ ایران برای AFC شرط گذاشت

شرط ایران برای حضور در جلسه با شیخ سلمان این است که بخش زیادی از زمان جلسه به موضوع میزبانی ایران از رقابت های انتخابی جام جهانی ارتباط داشته باشد

عزیزی خادم دعوت شیخ سلمان را نپذیرفت ؛ ایران برای AFC شرط گذاشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از اعتراض ایران نسبت به میزبانی بحرین از رقابت های مقدماتی انتخابی جام جهانی ، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای از رئیس فدراسیون ایران دعوت کرد تا در جلسه این نهاد شرکت کند اما عزیزی خادم با توجه به دستور جلسه ای که منتشر شده بود دعوت AFC را نپذیرفت.

نامه های ایران و اعتراض به مسئله میزبانی بحرین از دیدارهای باقیمانده گروه C در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملتهای آسیا 2023 چین، رویکرد AFC را کمی تغییر داده است، البته که هنوز تصمیم AFC در خصوص میزبانی تغییر نکرده و حتی پالس مثبتی هم در این باره داده نشده اما دیدار حضوری با شیخ سلمان به نوعی نرمش نشان دادن از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

فدراسیون فوتبال ایران پس از چند نامه نگاری با AFC که یا جوابی دریافت نمی کرد یا پاسخ ها از سوی این کنفدراسیون سربالا بود، 19 مارچ (29 اسفند) با واکنش جدیدی از سوی AFC مواجه شد. به دنبال نامه 12 صفحه ای فدراسیون فوتبال که به صورت قانونی و مستند، تصمیم AFC برای اعطای میزبانی دیدارهای گروه سوم انتخابی جام جهانی به بحرین را زیر سوال می برد، فقط چند ساعت لازم بود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا را وادار به پاسخگویی کند.

هرچند که AFC در بازگشت به نامه 16 مارچ پاسخی را به فدراسیون فوتبال ارسال کرد اما این پاسخ بی ارتباط به نامه فدراسیون ایران و زیر سوال بردن تصمیم AFC نبود. به این دلیل که در پاسخ AFC اشاره شده بود تصمیم گیری درباره میزبانی ها از سوی دفتر دبیر کل بوده و شیخ سلمان دخالتی در این زمینه نداشته است. در این نامه همچنین اشاره شده بود که برای تقویت و تحکیم روابط میان ایران و AFC جلسه ای میان ریاست فدراسیون فوتبال ایران و شیخ سلمان در روز 3 آپریل (14 فروردین) برگزار شود.

تلاش AFC برای سرپوش گذاشتن روی میزبانی بحرین


جلسه میان شیخ سلمان و عزیزی خادم می تواند حربه و تاکتیکی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشد تا روی ماجرای اعطای میزبانی به بحرین در همین جلسه سرپوش گذاشته شود اما ماجرا از این قرار است که فدراسیون فوتبال ایران برای حضور در این جلسه شرط گذاشته است. شرط ایران برای حضور در جلسه با شیخ سلمان این است که بخش زیادی از زمان جلسه به موضوع میزبانی ایران از رقابت های انتخابی جام جهانی ارتباط داشته باشد و در غیر این صورت، ایران در این جلسه حاضر نمی شود.

AFC در نامه خود اعلام کرده که جلسه فوق برای تحکیم روابط میان ایران و کنفدراسیون فوتبال آسیا است و با اشاره به اینکه شیخ سلمان دخالتی در خصوص میزبانی ها نداشته ، تلاش کرده این موضوع را از دستور جلسه خارج کند. به همین دلیل رئیس فدراسیون فوتبال ایران به صورت کتبی و با ارسال نامه ای برای حضور در جلسه شرط گذاشته تا خواسته AFC عملی نشود. مسئله ای که عزیزی خادم به آن اشاره ای گذرا داشت و گفت برای تحکیم روابط با AFC زمان زیادی وجود دارد.

حال باید در انتظار پاسخ AFC بود و دید این نهاد به نامه جدید فدراسیون جواب می دهد یا خیر و در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخی ندهد، عزیزی خادم روانه بحرین خواهد شد یا برنامه و راهکار دیگری را در دستور کار قرار می دهد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!