پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۳:۳۷
بین الملل - کد خبر : 1887
چهارشنبه، ۰۲ بهمن، ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

عربستان تلفن رئیس شرکت آمازون را هک کرده است

منابع آمریکایی مشکوک هستند که تلفن همراه رئیس شرکت آمریکایی آمازون جف بزوس، توسط محمد بن سلمان آل سعود هک شده است.

عربستان تلفن رئیس شرکت آمازون را هک کرده است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،تلفن همراه رئیس شرکت آمریکایی آمازون جف بزوس، توسط محمد بن سلمان آل سعود ، ولیعهد عربستان سعودی هک شده است. زیرا در ابتدا در واتس اپ، شاهزاده برای وی پیام هایی خصوصی ارسال کرد. این گزارش توسط روزنامه گاردین، ​​با استناد به منابع آگاه با نتایج تحقیقات قانونی ای میلیاردر منتشر شده است. 

ماجرای هک کردن تلفن جف بزوس، رئیس شرکت آمازون به دست دولت عربستان سعودی با خبر انتشار گزارشی در این زمینه ابعاد تازه‌ای یافت.

دو مقام رسمی سازمان ملل متحد به نام انیس کالمار، گزارشگر ویژه اعدام‌های فراقضایی و دیوید کی، گزارشگر ویژه آزادی بیان در سازمان ملل متحد قرار است امروز گزارش خود در مورد نقش دولت سعودی در هک تلفن همراه رئیس آمازون را منتشر کنند.

گزارشگران سازمان ملل برای ادعای خود به یک گزارش امنیتی استناد کرده‌اند که به سفارش مسئولان دفتر میلیاردر آمریکایی، جف بزوس تهیه شده است. به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، تحلیل‌های موجود در این گزارش نشان می‌دهد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۸ یک بار از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ، پیغامی برای جف بزوس فرستاده و پس از آن اطلاعات تلفن همراه او هک شده است.

پیغامی که ولیعهد عربستان فرستاده بود در واقع یک ویدیو حاوی بدافزاری برای نفوذ به دستگاه تلفن رئیس آمازون بود. گزارش امنیتی نشان می‌دهد که حدود یک ماه بعد از این رویداد، اطلاعات بسیاری از تلفن همراه آقای بزوس دزدیده شده است.

گزارشگران سازمان ملل می‌گویند این داده‌ها لزوم انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه را توجیه می‌کند.

دولت عربستان پیش از انتشار گزارش سازمان ملل به این خبر واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است. سفارت عربسان در واشنگتن در یک پیام توییتری نوشت:اخباری که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر این که دست دولت پادشاهی عربستان پشت ماجرای هک تلفن جف بزوس بوده، واهی است. ما تقاضا داریم که در مورد این اتهام‌ها تحقیق به عمل آید تا واقعیت آشکار شود.

جف بزوس در ماه آوریل ۲۰۱۹ تأیید کرده بود که عربستان سعودی به هدف دستیابی به اطلاعات شخصی او تلفن همراهش را هک کرده است. گی دی‌بکر، فردی که جف بزوس او را مأمور کرده تا در مورد سرقت اطلاعات موبایلش تحقیق کند، گفته است که دلیل این اقدام سعودی‌ها پوشش گسترده ماجرای قتل خاشقجی در روزنامه واشنگتن پست است که آقای بزوس مالک آن است. گی دی بکر می‌گوید در این که روزنامه واشنگتن پست یکی از دشمنان اصلی محمد بن سلمان است، تردیدی ندارد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!