پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۲۴
سیاست - کد خبر : 9045
سه شنبه، ۰۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰

عراقچی : نگارش دو کارگروه هسته ای و تحریم ها آغاز می شود

امیدواریم به نقطه مشخص تری برسیم و بعد مذاکرات تعطیل شود

عراقچی : نگارش دو کارگروه هسته ای و تحریم ها آغاز می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، با پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین ، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت ایرانی مذاکره کننده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: هنوز چالش های سخت بزرگ تری داریم و به راه حل نهایی نرسیدیم، همه هیئت ها تلاش می کنند به راه حل هایی برسیم و در کنارش جزئیات سختی وجود دارد.

در مسیر درستی قرار داریم

عراقچی افزود: روند در مسیر درستی قرار دارد، هم چالش های سخت تری داریم و هم جزئیات سخت تری در کنار آن، کارگروه ها از امروز کار خودشان را آغاز خواهند کرد، هرگاه نیاز باشد که ما در یک جمع بزرگ تری روند کار این کارگروه ها را بررسی کنیم و اگر لازم است گره ای باز کنیم یا تسهیلاتی قائل شویم جلسه کمیسیون مشترک را تشکیل خواهیم داد.

وی در ادامه بیان کرد: الان قرار مشخصی نداریم، تمرکز ما روی کارگروه های سه گانه است. دو کارگروه هسته ای و رفع تحریم ها وارد نگارش خواهند شد و کارگروه سوم هنوز باید درخصوص کلان بحث ها و چگونگی انجام بحث های مربوط به راستی آزمایی بحث کنند تا بتوانیم به راه حل دست پیدا کنیم.

نمی توان زمان پایان مذاکرات را گفت

معاون سیاسی وزارت خارجه درباره اظهارات سفیر روسیه مبنی بر طولانی تر شدن مذاکرات این دوره ، گفت: هرچه بیشتر وارد جزئیات شویم و به خصوص جزئیات مربوط به متن، بحث ها یک مقدار طولانی تر و کش دار تر می شود و به زمان بیشتری نیاز است. ما یک اصل داریم، هم تعجیل نداریم و شتاب زدگی نمی کنیم و هم اجازه نمی دهیم بحث ها فرسایشی شود. با دقت جلو می رویم و در مورد مفاهیم چاره جویی کنیم هنوز نمی توانم بگویم چه روزی مذاکرات را خاتمه خواهیم داد.

عراقچی یادآور شد: در مرحله ای هستیم که ممکن است بحث ها یک مقدار بیشتر طول بکشد، هنوز نمی توانم بگویم چه روزی مذاکرات پایان می پذیرد، امیدواریم به نقطه مشخص تری برسیم و بعد مذاکرات تعطیل شود و هیئت های به پایتخت ها بازگردند و بررسی ها انجام شود.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) با حضور هیئت های ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در گراندهتل شهر وین برگزار شد. در این جلسه حاضران تصمیم به تسریع روند گفتگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم ها و هسته ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم بر این شد تا گروه سوم کارشناسی با عنوان "گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی" با هدف گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.  

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!