پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۹:۵۶
سیاست خارجی - کد خبر : 9939
پنجشنبه، ۱۳ خرداد، ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

عراقچی : دور بعدی مذاکرات می‌تواند دور پایانی باشد

متن هایی که مربوط به بخش های مختلف مذاکرات است، الان نوشته شده و کامل است و تقریبا در اکثر متون به پیشرفت نسبت به رسیدن به متون واحد نزدیک شدیم

عراقچی : دور بعدی مذاکرات می‌تواند دور پایانی باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سید عباس عراقچی رئیس هیات مذاکره کننده در وین پس از پایان دور پنجم نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات می تواند دور پایانی باشد.

عراقچی در مورد پایان دور پنجم مذاکرات اظهار داشت: امروز بعد از تقریبا 10 روز فشرده کاری به نقطه ای رسیدیم که همه هیئت ها احساس کردند یکبار دیگر باید به مشورت هایی بیشتر در پایتخت هایشان بپردازند. خیلی از هیئت ها امید داشتند که این دور آخر مذاکرات باشد، همانطور که قبلا گفتم حدس می زدم که ما هنوز به نقطه ای که یک توافق را جمع بندی کنیم فاصله داریم البته دور هم نیستیم.

تصمیم بر این گرفته شد که چند روزی، حداکثر یک هفته فرصت داده شود و مشورت ها در پایتخت ها صورت بگیرد و مجدد به مذاکرات برگردیم. در حقیقت این دور از مذاکرات متوقف نشده بلکه چند روزی حالت تنفس خواهد داشت تا بشود به جمع بندی های بهتری درباره مسائلی که هنوز مورد اختلاف است و راه حل هایی که پیشنهاد شده، بپردازیم.

وی افزود: مهم این است که درباره مسائل اصلی مورد اختلاف، بحث های بسیاری کردیم و درباره هرکدام از آنها راه حل هایی وجود دارد که این راه حل ها باید مورد بررسی قرار گیرد و بهترین آنها انتخاب شود.

مواضع ما مواضع قطعی نظام است که همچنان پابرجاست، ما هیچ تغییری در مواضع خود نداده ایم. آنچه مهم است این است که تنظیمات اجرایی بازگشت آمریکا به برجام و انجام تعهداتش و نحوه راستی آزمایی و بعد از آن بازگشت ایران به تعهداتش در برجام، این تنظیمات اجرایی بتواند به شکلی که مورد توافق دو طرف باشد و تامین کننده منافع ما باشد، صورت بگیرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: این کار جزئیات کلی دارد، درباره جزئیات پیشرفت های خوبی کردیم، بعضی از مسائل کلی هنوز مانده است. همانطور که عرض کردم راه حل هایی برای هر مشکل الان پیدا شده است، می ماند اینکه ما بتوانیم به یک جمع بندی داخلی بین خودمان برسیم.

تا آنجا که مواضع خودمان را بتوانیم تامین کنیم و مواضع قطعی نظام تامین شود، طبیعی است این مذاکرات را ادامه می دهیم تا به سرانجام برسیم.

عراقچی بیان کرد: متن هایی که مربوط به بخش های مختلف مذاکرات است، الان نوشته شده و کامل است و تقریبا در اکثر متون به پیشرفت نسبت به رسیدن به متون واحد نزدیک شدیم. از این جهت پیشرفت داشتیم ولی چند موضوع کلیدی است که باید درباره آن تصمیم گیری شود، راه حل هایی درباره هرکدام پیشنهاد و بحث شده، ولی تصمیم گیری آنها نیاز به سطوح بالاتر دارد.

به طور منطقی دور آینده می تواند دور پایانی باشد، ولی در مذاکرات دیپلماتیک هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!