شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۲۳
سیاست - کد خبر : 9273
جمعه، ۱۷ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

عراقچی : آمریکا آماده است بخش بزرگی از تحریم ها را بردارد اما این کافی نیست

مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه ای و جانبی درحال برگزاری است، اهداف ملی دارد و منافع ملی را در نظر دارد

عراقچی : آمریکا آماده است بخش بزرگی از تحریم ها را بردارد اما این کافی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست امور کمیسیون مشترک برجام در وین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سید عباس عراقچی درباره جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: امروز جلسه اول کمیسیون مشترک از دور جدید مذاکرات در وین برگزار شد، از بعدازظهر هم کارگروه های کاری رفع تحریم ها و هسته ای شروع خواهد شد. امروز بعد از چند روز که هیئت ها به پایتخت های خود برای مشورت رفتند همه با یک انرژی جدید بحث ها را شروع کردند.

آنچه از جلسه اول می شود استنباط کرد جدیت همه طرف ها در رسیدن به یک راه حل و احیای مجدد برجام است. این را در همه هیئت ها می شد مشاهده کرد و هر کدام این موضوع را به نوعی در جلسه اول بیان کردند.

آمریکا هم برای بازگشت به برجام جدیت دارد

وی بیان داشت: اخباری که از سمت آمریکایی ها به ما منتقل می شود این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند، تا الان اعلام آمادگی کردند که بخش بزرگی از تحریم های خود را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهند کرد تا زمانی که ما به همه خواسته های خود در این زمینه برسیم. اگر خواسته های ما تامین بشود جمهوری اسلامی ایران هم کاملا جدی است که به تعهدات خود و اجرای کامل برجام مجددا برگردد.

عراقچی افزود: این اراده جمهوری اسلامی ایران است که اتخاذ شده و هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران ندارد، با امر انتخابات که طبیعتا موضوع مهمی در کشور است ارتباطی ندارد. مذاکرات ما فارغ از مسائل حاشیه ای و جانبی درحال برگزاری است، اهداف ملی دارد و منافع ملی را در نظر دارد و صرفا ما در راستای حفظ خطوط تعیین شده ای که از مواضع قطعی نظام است برای تامین منافع کشور و برداشته شدن تحریم ها حرکت می کنیم و این جدیت ما در جلسه منعکس شده است.

رئیس هیئت ایرانی مذاکره کننده در وین یادآور شد: مذاکرات تعطیلی نخواهند داشت و در سطح گروه های کاری ادامه پیدا خواهد کرد. کارشناسان ما اگر لازم باشد شبانه روز کار خواهند کرد و از این بعدازظهر کار خود را شروع کردند، هر زمان که نیاز باشد برای جمع بندی یا حل مشکلات آنها کمیسیون مشترک دوباره تشکیل جلسه خواهد داد ولی با این حال روسای هیئت ها برای هدایت مذاکرات در وین حضور خواهند داشت و حتی در تعطیلات آخر هفته و هر زمانی که لازم باشد جلسه کمیسیون مشترک مجدد تشکیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: من دیروز با آقای گروسی در دفتر ایشان دیدار داشتم و خبری از بقیه دیدارهای ایشان ندارم ولی طبیعی است که هیئت ها مشورت هایی را با ایشان داشته باشند. به هر حال آزانس در مسائل فنی صاحب نظر است و نظرات کارشناسی آژانس می تواند به حل برخی سوءتفاهم ها و مشکلات کمک بکند و لذا مشورت ها با آزانس به طور طبیعی همه هیئت ها صورت می گیرد.  

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!