شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۳:۲۰
محیط زیست - کد خبر : 11832
شنبه، ۳۰ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

عدم آگاهی در سطح برنامه ریزان توسعه محیط زیست را نابود می کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه تصمیمات نادرست برنامه ریزی های توسعه در دهه های گذشته منجر به افزایش مشکلات و بحران های محیط زیستی جهان امروز شده است، گفت: عدم آگاهی به ویژه در سطح برنامه ریزان توسعه بسیار خطرناک است و می تواند منجر به نابودی محیط زیست شود.

عدم آگاهی در سطح برنامه ریزان توسعه محیط زیست را نابود می کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نفل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی طی جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ را عامل اصلی و نیروی محرک توسعه پایدار و حفاظت از محیط ‌زیست دانست و گسترش آگاهی و آموزش محیط زیست را بنیادی ترین شیوه در حفاظت از محیط زیست برشمرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت آموزش محیط‌ زیست با هدف ایجاد فرهنگ عمیق، عنوان کرد: تربیت افراد دارای احساس مسئولیت نسبت به محیط‌ زیست و دارای دانش، نگرش، انگیزه، تعهد و مهارت‌های لازم برای فعالیت‌های گوناگون به ویژه تصمیم سازی برای تصمیم گیران اصلی توسعه در کشور برای ایجاد محیط‌ زیستی سالم و پاک و تعهد به نگهداری و حفاظت از محیط برای نسل‌های آینده ضرورت دارد.
 
عباس نژاد افزایش اهمیت بحث در مورد محیط زیست و مسایل محیط زیستی و توجه جوامع متمدن امروزی به این موضوع را ناشی از تصمیمات نادرست برنامه ریزی های توسعه در دهه های گذشته دانست که منجر به افزایش مشکلات و بحران های محیط زیستی جهان امروز شده است.
 
وی با تاکید براینکه عدم آگاهی به ویژه در سطح برنامه ریزان توسعه بسیار خطرناک است و می تواند منجر به نابودی محیط زیست شود، اظهار کرد: تمام افراد باید در آگاه سازی یکدیگر بکوشند زیرا در صورتی که همه در حفظ محیط زیست کوشا باشند؛ محیط زیست نیز لاجرم حفظ می شود و کره زمین به محل بسیار بهتری برای زندگی تبدیل خواهد شد.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی به سابقه‌ دیرینه حفاظت از طبیعت و احترام به محیط ‌زیست، در کشور عزیزمان ایران که فرهنگی کهن دارد، اشاره کرد و افزود: برای دستیابی به  این درجه از آگاهی که رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی برای داشتن یک زندگی سالم و بانشاط و توسعه ای همه جانبه و پایدار ضروری است لازم است تمامی تشکل های مردم نهاد، دستگاههای دولتی، مراکز آموزشی و رسانه ها  افکار عمومی را  نسبت به حفظ محیط زیست حساس نمایند تا توجه عموم را به مسائل زیست محیطی جلب نمایند.
 
وی استفاده از هرگونه ابزار برای گسترش فرهنگ حفاظت از محیط ‌زیست را ضامن حال و آینده بشری دانست و مهم‌ترین راهکار مؤثر در این زمینه را‌ فرهنگ‌سازی و بومی‌سازی رفتارهای تمامی افراد جامعه برشمرد و گفت: در این راستا نهادینه کردن اخلاق ملی و اسلامی در حفاظت از محیط ‌زیست لازم است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!