پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۱:۰۴
سیاست - کد خبر : 1314
شنبه، ۲۳ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

عباس موسوی: تحریم های آمریکا، جنایت علیه بشریت هستند

سید عباس موسوی: تبادل زندانی با امریکا ممکن است تکرارشود.

عباس موسوی: تحریم های آمریکا، جنایت علیه بشریت هستند

سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به ژاپن با توجه به جایگاه این کشور می تواند سفر مهمی باشد. سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اهمیت بالای این سفر گفت: ژاپن برای برقراری ثبات و آرامش در منطقه پیشنهاداتی ارائه کرده که می تواند اثر بخش باشد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین و به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه امروزدرنشستی خبری  که در تبریز برگزار شد، در موردسفر روحانی به ژاپن گفت:  ژاپن کشور مهمی در آسیاست و ایران روابط سیاسی و تجاری زیادی با این کشور دارد. امیدواریم در این سفر روابط دو کشور گسترش پیدا کند.

وی افزود: سفرهای خارجی با هدف سودمند بودن انجام می شود. اگر به این نتیجه برسیم که سود خاصی نصیب مان نمی شود آن سفر لغو می شود.

سید عباس موسوی گفت: هفته قبل بین ما و امریکا تبادل زندانی صورت گرفت که ممکن است در آینده تکرار شود. آقای ظریف پیشنهاد  دادند که این تبادل به صورت بسته انجام شود. ما تمایل داریم که تمامی زندانی های ایرانی در آمریکا را مبادله کنیم.البته آمریکا همیشه با اعمال فشار و زور به اهدافش رسیده ولی ما در برابر فشارهای آمریکا خودمان را مصون نگاه داشته ایم.  حالا دیگر آنها باید تصمیم بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه ایران خواهان گسترش روابط با کشورهای همسایه است افزود: کشور آذربایجان یک کشور مهم در منطقه است وبا ما ارتباط خوبی دارد. لغوروادید میان دو کشور به گسترش ارتباطات کمک می کند. ما با جمهوری نخجوان روادید را لغو کردیم و در حال مذاکره با دیگر کشورها هستیم.

موسوی تصریح کرد: نگران آزمایش اخیر موشکی آمریکا هستیم زیرا این آزمایش یعنی خروج یک جانبه آمریکا از پیمان منع آزمایش سلاح های موشکی که باعث ایجاد تنش و بی ثباتی خواهد شد.

وی با یادآوری موقعیت استراتژیک تبریز و اینکه می تواند مرکز ارتباطات ایران با کشورهای همسایه باشد، گفت: برنامه های زیادی در ارتباط با دو استان آذربایجان و گسترش صادرات و واردات از این استانها با کشورهای همسایه داریم.

موسوی افزود: نتایج انتخابات انگلستان مسئله داخلی آنهاست و ما دخالت نمی کنیم. تنها می خواهیم آنگلستان در کنار اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین باقی مانده و با بازگشت به برجام بر تعهداتشان پایبند باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه مواضع ایران در قبال تنش میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر قره باغ روشن است، گفت: ایران آمادگی دارد در این مورد میانجیگری کند. ما آمادگی هر گونه تعامل و همکاری

برای حل مناقشه قره باغ را داریم.

موسوی افزود: موضوع زیست محیطی رود ارس و آلوده شدن آن توسط ارمنستان برای ما بسیار مهم است. این قضیه را وزارت امور خارجه پیگیری می کند و نتیجه را به ملت اعلام می کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تحریم های آمریکا دقیقا جنایت علیه بشریت هستند گفت: دارو و غذا هم جزو موارد تحریمی  هستند و در این مورد آمریکا دروغ می گوید.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!