پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۰:۳۶
بین الملل - کد خبر : 6747
پنجشنبه، ۰۹ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

ظهور افراط‌گرایی خشونت‌آمیز کابوس این روز‌های آمریکا

وزارت امنیت داخلی آمریکا هشدار داد که طی هفته های آینده ایالات متحده آمریکا با احتمال افزایش تهدید اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه های افراطی داخلی روبرو خواهد شد.

ظهور افراط‌گرایی خشونت‌آمیز کابوس این روز‌های آمریکا

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا به مردم هشدار داد که طی هفته های آینده ایالات متحده آمریکا با احتمال افزایش تهدید اقدامات خشونت آمیز از سوی گروه های افراطی داخلی که از شکست دونالد ترامپ عصبانی هستند روبرو خواهد شد. آن‌ها از شورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره الهام گرفته‌اند.

این هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا درباره خطر اقدامات خشونت آمیز گروه های افراطی در حالی است که هم اکنون شهر واشنگتن همچنان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و هزاران نیروی نظامی گارد ملی در این شهر مستقر هستند دلیل تمام این اتفاقات یورش طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا اظهار کرد: طبق اطلاعات در دست بعضی از افراط گرایان خشن که انگیزه‌های ایدئولوژیک دارند و با انتقال قدرت به رئیس جمهور جدید مخالف هستند، احتمالا قصد ادامه دادن به رفتارها و اقدامات خشونت آمیز خود دارند.

مقام های رسمی اعلام کرده‌اند که بیش از 5 هزار نیروی گارد ملی تا ۳۱ مارس در واشنگتن مستقر خواهند بود. این در شرایطی است که استیضاح دوم ترامپ نیز قرار است از 8 فوریه آغاز شود.

بایدن نیز هفته گذشته دستور داد تا دولت آمریکا یک تحقیق و ارزیابی کامل درباره خطر تروریسم داخلی انجام دهد.

جین ساکی سخنگوی کاخ سفید در این باره توضیح داد: این تحقیق و ارزیابی قرار است توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا با هماهنگی اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی انجام شود.

ساکی در ادامه سخنان خود افزود: حمله مرگبار 6 ژانویه به ساختمان کنگره و تلفات غم انگیز آن و تخریب هایی که صورت گرفت یک بار دیگر چیزی را که ما بارها بر آن تاکید کرده بودیم نمایان ساخت، ظهور افراط گرایی خشونت آمیز داخلی یک تهدید امنیت ملی رو به افزایش است. دولت بایدن با منابع و عزم لازم با این تهدید مقابله خواهد کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!