سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۴۴
بین الملل - کد خبر : 1840
دوشنبه، ۳۰ دي، ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

ظریف: برنده برجام ما بودیم

اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار بگذارند.

ظریف: برنده برجام ما بودیم

اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود که اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار گذارند و به همین دلیل است که آمریکا خودش را می‌کشد تا اروپا از برجام خارج شود.

وی در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس گفت:«موضوع مداخله سفیر انگلیس در تظاهرات، شدیدا محکوم شد. لازم است توضیح دهم که با صحبت‌های آقای ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در سوال پیرامون برجام موافق نیستم ما در برجام بردیم و اروپایی‌ها نبردند.

اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار گذارند و به همین دلیل است که آمریکا خودش را می‌کشد تا اروپا از برجام خارج شود. در آخرین کار هم اروپایی‌ها را تهدید کرد که تعرفه واردات خودروهایشان را 25 درصد افزایش می‌دهد مگر آنکه از برجام خارج شوند.

وزارت خارجه اقدامات متعددی در برابر دخالت‌های آمریکایی‌ها در سال 1396 (2018)انجام داد مهم‌ترین آن خنثی کردن طراحی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل است.

آمریکایی‌ها به عنوان عضو دائم شورای امنیت تصمیم گرفته بودند که با سوء‌استفاده از مکانیزم شورا موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های سال 1396 را به شورای امنیت ببرند. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران چنان موفق بود که آن جلسه تبدیل شد به جلسه‌ای برای محاکمه ایالات متحده.

این کارها راحت نیست به طراحی، برنامه‌ریزی و گفت‌وگو در عرصه‌ بین‌المللی نیاز دارد. اینها سند افتخار جمهوری اسلامی ایران است. در دیپلماسی و سیاست خارجی کار دیپلمات‌ها مهم است، اما مردم هستند که حرف اول را می‌زنند برای آنکه در دنیا قوی باشیم نیاز به مردم داریم و برای آنکه دیپلماسی قوی داشته باشیم به مردم نیازمندیم. این مردم بودند که سیاست آمریکا را در شورای امنیت خنثی کردند ما کارگزار و خادم مردم هستیم.

ما از سیاست جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کرده و به سفرا مداخلات آمریکا را توضیح دادیم به رسانه‌های جمعی هم درباره‌ی مداخلات آمریکا توضیحاتی ارائه کردیم البته که همه ما حق مردم برای اعتراض و تظاهرات مسالمت‌آمیز را به رسمیت شناخته، اما مداخله خارجی‌ها را نمی‌پذیریم کما آنکه مداخله سفیر انگلیس در تظاهرات اخیر را با شدیدترین لحن محکوم کردیم. ما سیاست‌هایمان را در چارچوب سیاست‌های نظام دنبال می‌کنیم».

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!