شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۸:۱۴
سیاست - کد خبر : 8922
پنجشنبه، ۰۲ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

ظریف : همکاری کنسولی میان ایران و پاکستان باید بیشتر شود

گسترش مناسبات دو کشور برادر و دوست ایران و پاکستان بایستی به گونه ای طراحی شود که کمتر از تحریم های ظالمانه آمریکا متاثر شود

ظریف : همکاری کنسولی میان ایران و پاکستان باید بیشتر شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزیر امور خارجه پاکستان که برای دیدار و گفتگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است روز گذشته با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف دیدار و دراره موضعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه کشورمان ضمن خوشامدگویی به شاه محمود قریشی، با اشاره به همزمانی سالروز درگذشت محمداقبال لاهوری و روز سعدی در اول اردیبهشت ماه ، اظهار داشت: اینکه شما در پاکستان سعدی را گرامی می دارید و ما در ایران محمداقبال لاهوری را تکریم می کنیم، نشان دهنده پیوند عمیق بین دو ملت ایران و پاکستان است و به خوبی مشترکان فرهنگی دو کشور را نشان می دهد.

افتتاح سومین گذرگاه مرزی میان ایران و پاکستان

ظریف افتتاح گذرگاه مرزی پیشین – مند بین دو کشور که سومین گذرگاه رزی بین ایران و پاکستان است را نشانه عرم طرفین برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دانست و گفت: امیدواریم با امضای یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای ایجاد بازارچه های مرزی در طول مرز دو کشور، این بازارچه های مرزی هرچه زودتر اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود سه گذرگاه رسمی مرزی و ایجاد 6 بازارچه مرزی، تجارت دو سوی مرز رونق می گیرد و بر وضعیت مردم منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

امنیت و ثبات در مرزهای دو کشور اهمیت دارد

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ارتقاء همکاری های کنسولی و معاضدتهای قضائی بین دو کشور شد و بیان داشت: این همکاری ها شرایط اتباع دو کشور در کشور مقابل را بهبود خواهد بخشید و ارتباطات مردمی بین دو کشور را تقویت خواهد کرد. امنیت و ثبات در مرزهای ایران و پاکستان عنصر کلیدی در بهبود وضعیت مرزنشینان، مقابله با جرائم سازمان یافته و جلوگیری از مهاجرتهای غیرقانونی می باشد.

ظریف در پایان افزود: گسترش مناسبات دو کشور برادر و دوست ایران و پاکستان بایستی به گونه ای طراحی شود که کمتر از تحریم های ظالمانه آمریکا متاثر شود.   

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!