پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۲:۲۸
سیاست - کد خبر : 8538
چهارشنبه، ۱۸ فروردين، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

ظریف : مشترکات ایران و قزاقستان باعث پیوند ما شده است

حضور قزاقستان در اینچه برون ، بندرعباس و چابهار برای ایران محترم است و از افزایش این حضور خوشحال خواهیم شد

ظریف : مشترکات ایران و قزاقستان باعث پیوند ما شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه سفرهای خود در قزاقستان حضور دارد با اشاره به همبستگی های تاریخی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان این مشترکات را از دلایل پیوند میان دو کشور عنوان کرد.

محمدجواد ظریف پس از دیدار با "مختار تیلو بردی" معاون نسخت وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان در تشریح مهم ترین موضوعات گفتگوهای دوجانبه ضمن تبریک ایام نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان به مردم قزاقستان، اظهار داشت: همبسگی های تاریخی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی میان ایران و قزاقستان بسیار اهمیت دارد و همین مشترکات ما را به هم پیونده زده است.

مذاکرات خوبی در مورد موضوعات مهم منطقه انجام شد

ظریف ضمن قدردانی از مهمان نوازی دولت و ملت قزاقستان گفت: خوشحالم که بار دیگر در نورسلطان با مقامات جمهوری قزاقستان دیدار می کنیم. مذاکرات بسیار خوبی درباره موضوعات مهم منطقه ای ، بین المللی انجام شد و از حمایت قزاقستان از جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی ، سپاس گذاری می کنیم. از نقش مثبتی که قزاقستان در موضوعات مختلف چون موضوع هسته ای ایران و سوریه و روند آستانه ایفا کرده است، بسیار خوشحالیم و نقش پیشگام رئیس جمهور اول نظربایف درباره موضوعات مختلف از جمله جهان عاری از سلاح هسته ای را قدر می دانیم و از آن حمایت می کنیم.

وی افزود: در این دیدارها همچنین درباره مسائل منطقه ای به ویژه بحران افغانستان گفتگو و بر ضرورت احترام به خواست مردم افغانستان و دستاوردهای آنها ، نیاز به ادامه دموکراسی در افغانستان و توازن قومی و زبانی در آینده سیاسی این کشور تاکید شد. در حوزه روابط دوجانبه گسترش این روابط و حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد تائید دو طرف قرار گرفت و بر استفاده صلح آمیز از دریای خزر که به صورت مشترک از سوی ایران و قزاقستان انجام می شود، تاکید شد.

ایران مسیر دستیابی قزاقستان به آب های بین المللی است

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن امیدواری درباره نتیجه بخش بودن مذاکرات ترسیم خط مبدا در دریای خزر، عنوان کرد: راه آهن ها و مسیرهای ترانزیت مشترک بین ایران و قزاقستان و سایر همسایگان با جدیت در این دیدارها بررسی شد و ضرورت افزایش روش های اتصالی منطقه ای و بین المللی مورد بحث قرار گرفت. حضور قزاقستان در اینچه برون ، بندرعباس و چابهار برای ایران محترم است و از افزایش این حضور خوشحال خواهیم شد. ایران مسیر دستیابی قزاقستان به آب های بین المللی است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!