پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۱:۰۲
سلامت - کد خبر : 3361
سه شنبه، ۲۶ فروردين، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

ظرفیت تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا طی یک هفته

شرکت لرزه نگار پارسیان با همکاری یک شرکت ترکیه‌ای ظرفیت ساخت 1 میلیون کیت تشخیص کرونا ظرف یک هفته را دارند.

ظرفیت تولید یک میلیون کیت تشخیص کرونا طی یک هفته

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایرنا، علی سیف پور ابوالحسنی روز سه شنبه اعلام کرد که شرکت لرزه نگار پارسیان با همکاری یک شرکت دانش بنیان در ترکیه اقدام به تولید کیت تشخیص کرونا با تائیدیه‌های بین‌المللی کرده و امکان تامین یک میلیون کیت در هفته برای این مجموعه فراهم است.

ابوالحسنی ضمن برشمردن مشکلات ناشی از تحریم‌ها بیان داشت: به دلیل اینکه در کشور ما در تامین مواد اولیه مشکلات زیادی دارد، تمامی این اقدامات در ترکیه انجام می شود.  

او ضمن توضیح عملکرد کیت‌های طراحی شده بیان داشت: در این کیت مواد شیمیایی به صورت معرف عمل می کنند. این مواد شیمیایی زمانی که در معرض مخاط قرار می گیرند با تغییر رنگ واکنش شیمیایی نشان می دهند. ما توانستیم به واسطه همکاری با شرکت ترکیه‌ای مواد اولیه را از شرکت مرک آلمان که در زمینه تولید مواد شیمیایی و دارویی فعالیت دارد، تامین کنیم.

ابوالحسنی ضمن اشاره به این مطلب که در هم‌اکنون در داخل اکثر کشورها از جمله آمریکا کیت‌های تشخیص کرونا تولید می‌شود، خبر داد: از آنجاکه در کشور بزرگی مثل آمریکا تامین کیت برای جمیعت بیش از ۳۰۰ میلیون نفر کار دشواری است، لذا آمریکا در زمینه تامین اقلام بهداشتی به سایر کشورهای سراسر دنیا سفارش می دهد و هم اکنون تیم ترکیه‌ای از سایر کشورها و همچنین از آمریکا در حال سفارش گیری است.

او با بیان این مطلب که در حال حاضر دو مدل کیت در حال تولید است، عنوان کرد: یک مدل کیت به طور مستقل پاسخ می دهد و در مدل دوم کیت تحت ارتعاش قرار می گیرد و پاسخ می دهد. در هر دو این کیت ها موضوع مهم درصد پاسخ صحیح است که ارائه می شود؛ کیت های تولیدی ما در کمتر از هفت دقیقه نتیجه را نشان می دهد.

به گفته ابوالحسنی تولید انبوه (هر هفته یک میلیون کیت) در ترکیه انجام می‌شود و در کشور ما نیز در صورت تایید وزارت بهداشت با برچسب این شرکت به فروش خواهد رسید.

طرحی که دنیا را از ویروس پاک می‌کند

ابوالحسنی در خصوص طرح تحقیقاتی دیگر این شرکت تصریح کرد: مراحل اولیه تحقیقاتی تحت عنوان میکروب‌زدایی از محیط به وسیله امواج صوتی و ارتعاش تعریف شده است که برای تسریع در آن نیاز به تجهیز آزمایشگاه داریم. این پروژه در صورت تحقق به یک راه حل مهندسی برای بحران کرونا تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما دو شیوه گرم کردن به صورت حرارتی در اجاق گاز داریم که جنبش مولکولی ایجاد کرده و در نهایت گرما به وجود می آید. در حالت دوم با استفاده از فرکانس تشدید ملکول های آب گرما ایجاد می‌شود که جنبش ملکولی با این فرکانس رادیویی افزایش پیدا می کند و به جای اینکه با حرارت جنبش مولکولی افزایش پیدا کند، با جنبش مولکولی حرارت ایجاد می شود.

این محقق گفت: در نتیجه نظریه ای تعریف شد که با توجه به ابعاد ویروس کرونا و محدودیت اشعه UV  که برای چشم و پوست مضر است، باید به دنبال راه حل ارتعاشی باشیم تا در مکان‌های پرجمعیت و وسایل نقلیه عمومی با استفاده از فرکانس در زمانی که انسان حضور دارد، اقدام به از بین بردن این ویروس کنیم. اگر این پروژه به نتیجه برسد نه تنها در داخل بلکه در عرصه بین المللی نیز زندگی اجتماعی بشر را به حالت طبیعی برمی گرداند.

ابوالحسنی ضمن تاکید بر لزوم بررسی رفتار ویروس هنگام آزمایش، تصریح کرد: برای زیرنظر داشتن رفتارهای ویروس در این طرح نیاز به همکاری آزمایشگاه انستیتو پاستور و پژوهشگاه رویان حس می‌شود تا دریابیم ویروس روی کدام فرکانس حساسیت نشان می‌دهد و از بین می‌رود.

او همچنین خبر از ساخت دستگاهی داد که در مقیاس خانگی تمام میکروارگانیسم‌های محیط را از بین می‌برد و در مورد آن توضیح داد:  این محصول موجب از بین بردن هر نوع ویروس و میکروارگانیسم در سطوح و هوا می‌شود و مبتنی بر اشعه "UVC" است که با بکارگیری اشعه UV با طول موج ۲۸۰ نانو،  هوا و سطوح را پاکیزه می‌کند.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!