پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۹:۰۶
مجلس - کد خبر : 15630
شنبه، ۲۳ بهمن، ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس تصویب به نرسید

در صورتی که طرح شفافیت آرا مجددا از سوی نمایندگان رد شود، طرح به طور کلی از دستور کار مجلس خارج می شود.

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس تصویب به نرسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، اظهار داشت: این طرح یکی از اولین طرح هایی بود که در مجلس پازدهم تدوین و به کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

محمودی در ادامه گفت: کمیسیون تدوين بلافاصله به طرح ورود کرد اما به دلیل اینکه طرح مذکور نواقصی داشت کارگروه با حضور کارشناسان برای ارزیابی طرح تشکیل شد که در نهایت گزارش کمیته مربوطه در کمیسیون بررسی و تصویب و به جلسه علنی ارجاع شد.

وی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان موافق این طرح هستند، عنوان کرد: اما این طرح چون مربوط به تغيير آیین نامه داخلی مجلس است نیاز به 2 سوم آرای نمایندگان داشت که با اختلاف 2 الى 5 رای این طرح تصویب نشد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس محمودی افزود: زمانی که طرحی در جلسه علنی رد شد از دستورکار خارج می شود اما بر اساس ماده 130 آیین نامه داخلی مجلس می توان مجددا طرحی را که رد و از دستورکار خارج شده با امضای 50 نماینده دوباره در دستورکار قرار داد.

محمودی با ابراز اینکه نمایندگان دوباره درخواست کردند که طرح شفافیت آرا در دستور کار قرار گیرد، گفت: در نتیجه این طرح دوباره برای انجام اصلاحات به کمیسیون تدوین آیین نامه ارجاع شد و اعضای کمیسیون بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند البته نکته ای از طرح حذف نشد بلکه چند مورد از جمله شفاف شدن مصوبات و تصمیمات هیئت رئیسه به طرح اضافه شد.

در نهایت پس از جمع بندی در کمیسیون، طرح برای در دستور کار قرار گرفتن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد، البته چند هفته ای است که طرح شفافیت آرا از سوی هیئت رئیسه در دستورکار هفتگی قرار می گیرد اما در دستورکار روزانه قرار نگرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که طرح شفافیت آرا مجددا از سوی نمایندگان رد شود، طرح به طور کلی از دستور کار مجلس خارج می شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!