پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۱۱:۴۳
علم و فناوری جهان - کد خبر : 13498
سه شنبه، ۰۴ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

طرح جف بزوس برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری

از آنجایی که شرکت هایی مانند "Space X" ایلان ماسک و "Blue Origin" جف بزوس به پرتاب افراد آموزش ندیده به مدارهای پایین زمین ادامه می دهند، تجاری سازی فضا و سفرهای فضایی به یک تلاش جذاب برای بسیاری از شرکت ها، تبدیل شده است.

طرح جف بزوس برای ساخت ایستگاه فضایی تجاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، شرکت‌های "Blue Origin" و "Sierra Space" بزوس در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که آن ها و حداقل چهار شرکت دیگر، طرحی را برای توسعه "Orbital Reef"، یک ایستگاه فضایی در مدار پایین زمین که به صورت تجاری توسعه خواهد یافت و به بهره ‌برداری خواهد رسید.

به نقل از اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که اپراتورها قصد دارند هزینه و پیچیدگی را هم برای اپراتورهای فضایی سنتی و هم برای مسافران تازه کار از طریق ادغام حمل و نقل فضایی قابل استفاده مجدد و طراحی مدرن و "هوشمند" با تدارکات اتوماسیون پیشرفته، به حداقل برسانند.

بوئینگ، "Redwire Space"، "Genesis Engineering"  و دانشگاه ایالتی آریزونا در ساخت ایستگاه کمک خواهند کرد و تعدادی از وظایف به آن ها محول شده است.

بوئینگ در درجه اول با جنبه‌های مربوط به ماژول علمی، عملیات ایستگاه، مهندسی تعمیر و نگهداری و فضاپیمای خدمه استارلاینر، کشتی‌های فضایی که مسافران را به ایستگاه منتقل می‌کند، سر و کار خواهد داشت. این شرکت مستقر در ایالات متحده به ویژه پیمانکار اصلی ناسا برای ایستگاه فضایی بین المللی است.

جان مالهالند، معاون بوئینگ و مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی، گفت: "این برای ما هیجان انگیز است زیرا این پروژه ایستگاه فضایی بین المللی فوق العاده موفق و بادوام را تکرار نمی کند، بلکه یک قدم فراتر می رود تا موقعیت منحصر به فردی را در مدار پایین زمین که در آن می توان به مجموعه ای از شرکت ها و خدمه غیرمتخصص خدمات ارائه داد، بوجود آورد." 

"Redwire" وظیفه ارائه قابلیت‌های تحقیقاتی میکروگرانشی، صفحه های خورشیدی قابل استقرار و عملیات بارگیری لازم را بر عهده داشته است.

"Genesis Engineering Solutions" برای توسعه یک فضاپیمای تک نفره طراحی شده برای سفرهای توریستی و عملیات معمول مورد استفاده قرار گرفته است.

اوربیتال ریف، امکانات فنی در سطح جهانی را ارائه می‌کند و دارای معماری فضایی آینده‌نگر با تمام ویژگی‌هایی است که باید در فضا داشته باشیم؛ حجم‌های بزرگ، دریچه‌های بزرگ و یک گذرگاه مرکزی بین ماژول‌های کاربردی. راهی امن و آسان برای انجام گشت و گذار در خارج از خانه.

در نهایت، دانشگاه ایالتی آریزونا خدمات مشاوره تحقیقاتی و رسیدگی به مسائل مربوط به اطلاع رسانی عمومی را ارائه خواهد کرد. در این بیانیه تاکید شده است که این دانشگاه، ریاست شورای مشورتی اربیتال ریف را بر عهده دارد.

شروود خاطرنشان کرد که ناسا و سایر آژانس های فضایی از طریق توسعه پروازهای فضایی و سکونت در فضا، زمینه را برای تجاری سازی فضا فراهم کرده اند.

شروود در بیانیه ای اعلام کرد: "ما دسترسی را گسترش خواهیم داد، هزینه را کاهش خواهیم داد و تمام خدمات و امکانات مورد نیاز برای عادی سازی پرواز فضایی را ارائه خواهیم کرد. یک اکوسیستم تجاری پر جنب و جوش در مدار پایین زمین رشد می کند و اکتشافات جدید، محصولات جدید، سرگرمی های جدید و آگاهی جهانی را ایجاد خواهد کرد."

 

منبع: www.sputniknews.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار علم و فناوری جهان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!