جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۸:۱۱
بین الملل - کد خبر : 3537
جمعه، ۰۵ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۶:۰۰

طرح بزرگ نجات اقتصادی اتحادیه اروپا

سران اتحادیه اروپا در مورد طرحی برای تزریق میلیاردها یورو کمک اضطراری به اقتصاد کشورهای این اتحادیه که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده توافق کردند.

طرح بزرگ نجات اقتصادی اتحادیه اروپا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،سران اتحادیه اروپا در مورد طرحی برای تزریق میلیاردها یورو کمک اضطراری به اقتصاد کشورهای این اتحادیه که به شدت از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده توافق کردند.

رهبران اتحادیه اروپا در کنفرانسی ویدئویی با ایجاد یک صندوق عظیم بهبود اقتصادی که پیوند تنگاتنگی با بودجه هفته ساله این بلوک دارد توافق کردند.آنها همچنین تایید کردند که ۵۴۰ میلیارد یورو از این مساعدت مالی از طریق مکانیسم های جاری از روز اول ژوئن توزیع خواهد شد.

اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا گفت که این بودجه یک تریلیون یورو سرمایه را بسیج خواهد کرد.

مجادله تلخی بر سر چگونگی تامین این کمک وجود داشته است. اما جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا، گفت که روز پنجشنبه "پیشرفت زیادی" حاصل شده است.ایتالیا که شاهد بدترین اپیدمی در اروپا بوده اعضای اتحادیه اروپا، به خصوص کشورهای غنی تر، را به نشان دادن همبستگی بیشتر تشویق کرده بود.

رهبران این اتحادیه همچنین توافق کردند به راهنمایی های کمیسیون اروپا - بازوی اجرایی اتحادیه - در زمینه تسهیل مقررات منع تردد بعد از کاهش شیوع ویروس کرونا برای "دوره ای قابل ملاحظه" توجه کنند.

آنها روز ۶ مه در یک کنفرانس دیگر ویدئویی درباره چگونگی تامین مالی یک طرح بلندزمدت تر بهبود اقتصادی بحث خواهند کرد.

پیشتر اختلافاتی درباره چگونگی تقسیم این بار وجود داشت به طوری که هلند، دانمارک، اتریش، آلمان و سوئد با پیشنهاد فرانسه در مورد چگونگی حمایت از ایتالیا و اسپانیا برای بهبود از بحران مخالفت کردند.

اما جوزپه کونته نسبت به نتیجه این مذاکرات ابراز خرسندی کرد و آن را "گام مهمی در تاریخ اروپا" توصیف کرد. با این حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که اختلافات باقی است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پیش از گفت و گوهای پنجشنبه اخطار داده بود که کشورش "نه شاهد مرحله پایانی بلکه شروع" در این اپیدمی است.

او در پارلمان گفت "ما مجبوریم برای مدتی طولانی با این ویروس کنار بیاییم" و اضافه کرد که آلمان باید آماده "ارائه خدمات خیلی متفاوت یعنی خیلی بیشتر به بودجه اتحادیه اروپا باشد."

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!